  • 51. Data: 2017-04-26 13:56:47
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-26 o 11:15, J.F. pisze:

    > On ma 2*3700W, a wiec dwufazowa.

    A, faktycznie. Ale to nie oznacza 2 faz lecz rozdzielenie zasilania
    palników na 2 grupy po to by każdą można było podpiąć do innej fazy.

    > Widziales gdzies 3-fazowa domowego uzytku ?
    > Mam wrazenie, ze wszystkie sa 2-f.

    Oczywiście. Sam taką posiadam bo chciałem.

    Tu masz w Euro AGD do wyboru do koloru 3-fazowych:
    http://www.euro.com.pl/plyty-do-zabudowy,napiecie-za
    silania!400v.bhtml

    Nawet 30% płyt w tym sklepie to właśnie 3-fazowe :-)

    > Ale jego problem jest inny - na jednym obwodzie ma pozostale gniazka w
    > kuchni,
    > a tam czajnik, zmywarka, mikrofala, lodowka, itp .. razem moze byc ze 4kW

    No ja rozumiem. Wytłumaczyłem przedmówcy tylko na czym polega właściwe
    zaprojektowanie instalacji by potem nie znalazł się w czarnej dziurze.

    > Ale co proponujesz, jesli gazu nie ma ? Butle ?

    Tak jak napisałem: wykorzystać oddzielny kabel tak jak elektryk mówił.
    Jeśli jest szansa podpięcia go oddzielnie, to trzeba skorzystać z tego.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 52. Data: 2017-04-26 14:27:31
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:odq098$2h1$1@news.chmurka.net...

    > Też tak uważam i właśnie dlatego napisałem czajnik i dałem :)
    > Aby się o tym przekonać wystarczy pójść dalej z tą optymalizacją i
    > rozważyć czajnik 1W - nigdy nie zagotuje 1l wody, a energię zużyje.

    O to to! Trafiłeś w sedno! Ale zobacz... 1W - jaki oszczędny będzie - TYLKO
    1 W! :P
    A, że tylko siuraka mogę sobie sparzyć jedną watą, nawet nie wiem, czy mi
    się chce to przeskoczyć, kupię gdzieś u Ruskich, Ukraińców, może na
    Białorusi, albo w KRLD (tam mają wbrew pozorom całkiem fajne rzeczy), i
    czniać będę te unijne obostrzenia, węgiel i tak musi zostać spalony, więc
    chyba lepiej, aby poszedł w prąd użyteczny, niż zapiardywał siarczkami
    środowisko...?
    To tak... 1W, oparzony siurak, prąd zmarnowany, NFZ musi zapłacić
    lekarzowi/szpitalowi... ee... ciągniemy dalej tę teorię chaosu? :)) Bo
    przecież na Antarktydzie motylek pawie oczko machnął skrzydełkami i po
    tygodniu była burza w Warszawie, czyż nie? :)) Albo Wujo Stachu MCR strzelił
    bengala i sztorm na Pacyfiku zatopił Titanica... (RIP dla tych co zginęli w
    prawdziwej katastrofie...)
    A w sumie te wszystkie zawirowania, że czajnik osłabić, że odkurzacz ma nie
    pierdzieć mocniej, niz ileś-watów, że krzywizna banana ma być ztyczna z
    kątem połowy radiana, itp. Ciekawe, co w roamingu wymyślą, bo coś mi to za
    pięknie wygląda... Że żarów...kule grzewcze :P mają mieć max... itd. itp,
    etc. A i tak Ruscy/Ukraińcy mają to w pompie i u nich można kupić. I jest
    spisek żarówkowy, tylko nowy, bo zarówka świeca 60W szybko traci osadzenie,
    bo kit jest do kitu, alias do dupy.\

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)

  • 53. Data: 2017-04-26 15:24:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-26 o 14:27, HF5BS pisze:
    > A w sumie te wszystkie zawirowania, że czajnik osłabić, że odkurzacz ma
    > nie pierdzieć mocniej, niz ileś-watów

    Z odkurzaczem to nie jest tak oczywiste jak z czajnikiem.
    Tu bardziej chodzi o to, że one za dużo energii zamieniały w ciepło w
    stosunku do tej zamienianej w ssanie.
    P.G.

  • 54. Data: 2017-04-26 16:00:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 kwietnia 2017 13:56:53 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

    > Tu masz w Euro AGD do wyboru do koloru 3-fazowych:
    > http://www.euro.com.pl/plyty-do-zabudowy,napiecie-za
    silania!400v.bhtml

    > Nawet 30% płyt w tym sklepie to właśnie 3-fazowe :-)
    Tylko czy one faktycznie z 3 faz korzystają?
    Bo np ta amica z podanego linku druga na liście korzysta z 2faz
    Bosch PIE631FB1E- tak samo
    Mam elektroluxa opisywanego na stronach sklepów "napięcie zasilania 400v" a
    faktycznie korzysta z 2 faz

  • 55. Data: 2017-04-26 16:32:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 23:51, Pawel pisze:

    > Czyli sugerujesz, zeby pociagnac osobny obwod do zmywarki i kolejny
    > obwod do gniazdek do ktorych bedzie podpieta mikrofaala i czajnik, a
    > cala reszta, czyli pozostale gniazdka i lodowka do tego ostatniego
    > obwodu.

    Może być i tak.

    > Dobrze rozumiem? Wiecej juz i tak nie moge zrobic, bo z tego co mowil
    > elektryk, to sa wolne tylko dwa miejsca w tej szafce nad drzwiami.

    Najlepiej cyknij zdjęcie tej Twojej skrzynki rozdzielczej i udostępnij
    choćby tu: http://www.tinypic.pl/ i zapodaj adres.

  • 56. Data: 2017-04-26 17:04:05
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-26 o 16:00, Kris pisze:

> [...]
    > samo Mam elektroluxa opisywanego na stronach sklepów "napięcie
    > zasilania 400v" a faktycznie korzysta z 2 faz

    Nie wiem jak poszczególne modele lecz swoją płytę mam podłączoną przez
    elektryka 4ma przewodami do skrzynki z oddzielnym zabezpieczeniem na
    każdą z faz (3 bezpieczniki automatyczne). Fizycznie jest tak, że jeśli
    któraś z faz dochodzących do budynku nawali, to działa tylko część płyty.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 57. Data: 2017-04-26 17:29:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-26 o 17:04, Marek S pisze:

> [...]
    > każdą z faz (3 bezpieczniki automatyczne). Fizycznie jest tak, że jeśli
    > któraś z faz dochodzących do budynku nawali, to działa tylko część płyty.

    4 przewody to moim zdaniem musi być ochronny, neutralny i 2 fazy.
    Wyłącz przy liczniku po jednej fazie i sprawdź - może wyłączenie którejś
    fazy nie wpływa na płytę.
    P.G.

  • 58. Data: 2017-04-26 17:33:01
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-26 o 11:05, J.F. pisze:
    > Mowa byla o garnkach emaliowanych.
    > Ktore ponoc mozna uzywac na plycie indukcyjnej, a na "ceramicznej" nie.
    >
    > Skoro tyle osob uzywalo je na gazowych kuchniach, to czemu na
    > "ceramicznej" nie ?

    Na kuchni gazowej gorące gazy opływają garnek, lepiej lub gorzej ciepło
    przenika przez całą powierzchnię.
    W indukcyjnej energia z cewki trafia do blachy garnka, izolacja z emalii
    nie przeszkadza.
    W "ceramicznej" mamy grzałkę schowaną za szybą, na szybie stawiamy
    garnek. Przyleganie garnka do szyby jest takie sobie, ogrzewania przez
    powietrze też nie ma (tak jak w gazowej). Przypuszczam że słabe
    przewodzenie ciepła może powodować duży wzrost temperatury i z tego
    wynikają problemy (coś jak przykręcanie "suchego" tranzystora do
    radiatora) albo kuchenka wykrywa przegrzanie i obniża moc, ale wtedy
    długo się gotuje. Może jakby wysmarować denko jakąś pastą
    termo-przewodzącą byłoby dobrze :)
    Empirycznie nie sprawdzałem, trochę gotowałem na ceramicznej i jednak o
    wiele bardziej wolę gazową.

    Piotrek

  • 59. Data: 2017-04-26 18:45:10
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-26 o 17:29, Piotr Gałka pisze:

    > 4 przewody to moim zdaniem musi być ochronny, neutralny i 2 fazy.
    > Wyłącz przy liczniku po jednej fazie i sprawdź - może wyłączenie którejś
    > fazy nie wpływa na płytę.
    > P.G.

    Każda z nich wpływa. Zazwyczaj nie działa część sekcji grzewczych a przy
    braku jednej z faz przestaje działać również elektronika sterująca.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 60. Data: 2017-04-26 19:15:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > z faz (3 bezpieczniki automatyczne). Fizycznie jest tak, że jeśli któraś z
    > faz dochodzących do budynku nawali, to działa tylko część płyty.

    Więc można powiedzieć, że jest to płyta zasilana jednofazowo z dwóch faz. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba