    Date: Tue, 09 Jun 2015 15:58:02 +0200
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przechowywanie starego sprzętu mobilnego

    W dniu 2015-06-09 o 12:49, Piotr pisze:

    > Przelicytuję :) używam czasem IBM 600X (pracuje pod Win2000,
    > wyświetla mi proste prezentacje PowerPointowe) na wyjazdach.
    > Ze 3 lata temu padła wewnętrzna mała bateryjka podtrzymująca
    > dane BIOS. Zakup - kilka złotych, wymiana własnoręczna 10minut.
    > Bateria główna padła już baaaardzo dawno, zawsze używałem
    > z zasilaczem.

    Właśnie mi przypomniałeś, że gdzieś w szafie leży u mnie także ThinkPad
    560x. Kupiony lata temu, celem robienia notatek na uczelni i
    przeglądania WWW (to były czasy, kiedy Pentium 200MHz jeszcze sobie z
    tym radził). Zaletą komputera była solidność i względnie mały rozmiar,
    jak na urządzenie z końca lat dziewięćdziesiątych.
    Bateria tak samo nigdy w nim nie działała. Wyciągnąłem z niej ogniwa i
    elektronikę, zostawiając tylko plastikową obudowę w roli "zaślepki".
    Urządzenie było naprawdę solidne, a w dodatku nie musiałem się obawiać,
    że jakiś upadek nadwyręży studencki budżet. ;)

    > Ze swoim nic nie rób "konserwującego". Po prostu odłóż na półkę.
    > Będziesz potrzebował używać, to sięgniesz. Procesy starzeniowe
    > mało mu straszne są.

    Czyli o akumulator albo bateryjkę backupową nie muszę się martwić?
    Perspektywa rozlania elektrolitu, zapłonu albo stopienia nie jest jakoś
    bardzo prawdopodobna?