  • Data: 2022-10-28 17:08:53
    Temat: Re: Przechowywanie opon - max okres?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Oct 2022 16:41:48 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Ja mam pierdolca na punkcie szumów z opon. Zawsze kupuję te najcichsze, co
    > prawie zawsze oznacza, że przepłacam.

    Ja sobie powiedzialem, ze przyczepnosc wazniejsza :-)

    A potem i tak kupuje niedrogie a nie najlepsze :-)
    Choc wydaje mi sie, ze calkiem dobre są

    A Twoje to niby najlepsze pod kazdym wzgledem ...

    > W elektryku (jak już pisałem wcześniej) fabryczne to "Michałki" A A A 68db.

    A jaki dokladnie model?

    > Nigdy nie miałem takich dobrych i cichych opon. Jak się puści nogę z
    > "gazu" to auto praktycznie nie zwalnia, mam wrażenie, że na początku nawet
    > przyspiesza. Nie słychać zmiany rodzaju asfaltu - nic nie słychać od kół.

    I jest to zaleta opony a nie samochodu?

    > Jak wjechałem w kałużę przy 90km/h (spodziewając się szarpnięcia na
    > kierownicy) to byłem w szoku, absolutnie zero dodatkowych efektów -
    > przejechałem jak po suchym rozbryzgując wodę wyżej auta. Także jest
    > olbrzymi postęp technologiczny.

    To, ze wysoko, to chyba bardziej kwestia auta niz opony.
    Ale niedobrze, ze wysoko - sugeruje jakies mocne wiry :-)

    > Wielosezonowe kupiłem Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 195/60 R18 96 H XL -
    > A B B 72db (najlepsze pod względem oporów toczenia jakie były) i jest
    > przepaść do letnich. Jak zdejmę nogę z gazu to od razu czuć hamowanie od
    > opon, głośne jak diabli, na wodzie szarpie kierownicą.

    A tych klasach to niby nieduza roznica.

    A co samochod pokazuje - "spalanie" wzrosło?

    J.