    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przebijam wszystko;-)
    Date: Sat, 22 Aug 2015 16:52:17 +0200
    <mpnoev$psi$1@node2.news.atman.pl> <mpnu1d$qlt$1@node1.news.atman.pl>
    <55bf838d$0$8387$65785112@news.neostrada.pl>
    <mpob6j$ceq$1@node2.news.atman.pl>
    <55bfba3b$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o...@h...linksys> <mqv02n$t9h$1@node2.news.atman.pl>
    <55d7606e$0$8388$65785112@news.neostrada.pl>
    <mr8bu9$67h$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>

    news:almarsoft.5674097621324721439@news.neostrada.pl
    > Fenomem K&K nie polegał na tym, że oni "coś pokazywali", tylko na tym, że
    > dyskutowali. Formułą było starcie sceptyka i entuzjasty

    Ależ tak!

    > (zamieniając się czasami w tych rolach). Oczywiście dyskusja jest wtedy
    > ciekawa, gdy oboje mają w danym temacie coś sensownego do

    Ergo - muszą mieć choć blade pojęcie o tym, "co macają".

    > powiedzenia. Znasz jakiś współczesny program popularno-naukowy o takiej
    > formule? Dzisiaj tylko albo jeden gada (czasami głupoty i nie

    Żadnego. Najwyżej jakieś namiastki, do których nie ma sterowania - jak
    organizm człowieka, któremu wypadek naruszył rdzeń kręgowy i mózg nie jest w
    stanie wysterować procesów w poszczególnych organach.

    > ma komu podać kontrargumentów), albo to jest wywiad z jednym, który też
    > gada głupoty a prowadzący tylko tego pasywnie słucha.

    Oj, czasem potrafią babulić takie kocopoły, że aż strach.

    > Pewną jaskółką był pod koniec lat 90 ub. w. program przyrodniczo-naukowy
    > p.t. "Zwierzozbliżenia". Dr Kruszewicz z innym naukowcem (nazwiska nie
    > pomnę) prowadzili dyskusję podobną do tej w Sondzie. Niestety program był
    > realizowany w dziwnej surrealistycznej formie mieszanki pantonimy i
    > teatru, co moim zdaniem utrudniało odbiór bardzo ciekawej dyskusji.

    Kojarzę, o przyrodzie. Rzeczywiście, wyglądało to dziwnie sztucznie, ale,
    można było trafić na "o, jaka fajna biedronka", "jaka piękna wiewiórka",
    "jak ładnie świergoli ten ptaszek". Ten drugi miał OIDP na imię Tomasz,
    nazwisko mi umknęło i widywałem go w programach przyrodniczych, gdzie
    dyskutował z jakimiś naukowcami, tym swoim śmiesznym głosem, już bez dra
    Kruszewicza.
    Zastanawiam się, bo to kwestia gustu, gdyby do tego duetu dołaczyć AWajraka,
    który chyba jest teżś dziennikarzem i zna się na przekazie słownym.

    > Dzisiaj jedynym takim "programem" z ciekawą dyskysją to tylko usenet.

    Tyle, że w dzisiejszej postaci został niemalże zabity przez szajs-serwisy
    typu FB, na szczęście nie wszyscy ulegli modzie.

    > Swoją drogą ciekawe czy gdyby nie wypadek, to czy K&K utrzymali by do dziś
    > tą formę dyskusji i scierania się argumentów za i przeciw. Czy by ulegli
    > i dali się wyprzedzić "postępowi technoligicznemu" przez co ich pogram
    > stał by się jedynie pasywną tubą głoszącą puste komunikaty typu "producent
    > X wyprodukował kolejny rewolucyjny smartfon".

    Ja myślę, że jeśli to byli ludzie z klasą, to nawet tego śmiardfona by tak
    pokazali, że współcześni też by walili koparami w podłogę, jak my 30-35 lat
    temu... Tak jak każdy fotograf ci powie, że dobrym oświetleniem można bardzo
    poprawić rezultat zdjęcia, a złym, spierd...niczyć najpiękniejsze miejsce,
    najładniejszy obiekt.
    Pamiętam, jak w '77 byłem na rehabilitacji w sanatorium (STOCER), to
    wieczorami (ok. g. 22...) w takim gównianym telewizorku, Junost, ale nie
    402b, oglądało się właśnie Sondę, co mi szczególnie utkwiło w pamięci. Jak
    znacznie później prześledziłem kalandarium, to były akurat poczatki
    programu, niecały rok po starcie projektu. Kojarzycie dzień, zapowiadany
    jako "Studio 2 cały dzień w rękach Sondy", gdzie nasi redaktorzy
    przedstawiali współczesną technikę... mnie szczególnie kojarzy się pewien
    element, gdzie był sobie program, do odtwarzania portretu człowieka, z
    oczywiście wiadomym skutkiem - portret był zupełnie do nikogo niepodobny -
    była to rysowanka, podobna w efekcie do Spectrumowskiej zabawy z komendami
    PLOT i DRAW, czy zabawy z żółwiem w LOGO w ramach początków nauki
    programowania... a zabawa była przednia. Podawało się chyba wzrost, płeć,
    wagę, wiek, coś jeszcze bylo, mrocznie mi pamięć mówi, że parametrów było
    5-7, a może i więcej... Komputer "wyliczał" portret i rysował go na zielonym
    ekranie... Szkoda, że to był tylko tej jedyny raz, a przynajmniej na takim
    poziomie.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205