eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRe: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczekRe: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!pee
    r02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <om7o4t$sjf$1@dont-email.me> <om9a7s$oep$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <om9cvf$5et$1@dont-email.me> <om9j00$rsr$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <oma0r6$67o$1@dont-email.me> <oma6kd$405$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <omaar5$cg1$1@dont-email.me> <ombufd$q9n$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    In-Reply-To: <ombufd$q9n$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    Subject: Re: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
    Date: Tue, 8 Aug 2017 11:12:38 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 65
    Message-ID: <59898087$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.148.250
    X-Trace: 1502183559 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 661 83.30.148.250:51438
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 1596913419
    X-Received-Bytes: 3997
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:721826
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ombufd$q9n$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2017-08-07 o 20:20, Yerine Ictimai pisze:
    >> Ale te z magnesami na szprychach maja swiecic tylko migajaco, a
    >> migniecie ma trwac dokladnie wtedy kiedy magnes przesuwajac sie
    >> wzbudza prad.

    >Tego nie wiedziałem. Sądziłem, że jak się zatrzymasz to też miga.

    Prostownik, akumulator i bedzie migac.
    O ile mocy sredniej starczy.

    >> A natomiast dynamo ma zapewniac staly doplyw pradu i to jeszcze
    >> do zarowek zarowych zamiast diod, chyba widzisz kolosalna
    >> roznice?

    >Widzę.
    >Napisałem za pierwszym razem, że nigdy nie miałem takiego dynama i
    >dokładnie nie wiem. Sądziłem że da się to tak zrobić, że obciąża
    >tylko tyle ile się z niego pobiera i w takim razie jak alternatywą
    >jest dłubanie samemu to prościej/taniej użyć gotowca.
    >Skoro tak się nie da lub się da ale tak się nie robi to dynamo
    >odpada.
    >Swoją drogą ciekawe - jak się go nie obciąży elektrycznie, a ono i
    >tak powoduje obciążenie pedałowania to gdzie ta energia się podziewa.
    >Dynamo robi się gorące?

    Nie. Bo i tej mocy malo wtedy pobiera.
    A gdzie sie podziewa:
    -histereza w rdzeniu,
    -prady wirowe w rdzeniu i otoczeniu.

    >> Ale swoja droga jak zalezy to od predkosci obrotowej kola, jest
    >> niebezpieczenstwo przepalenia tych diod w tym zestawie ze sklepu
    >> przy szybkiej jezdzie z gorki?

    >Sądzę, że musiało to zostać przewidziane bo nie mogą sobie pozwolić,
    >aby wszystkie wracały uszkodzone.

    Takie zwykle dynamo ma duza indukcyjnosc, przy wiekszych obrotach
    rosnie SEM, ale rosnie tez opor indukcyjny.
    I zarowki nie przepalala.

    Ale jak sie da LED malej mocy zamiast zarowki, to roznie moze byc.

    >Nie będę strugał mądrego bo nie wiem. Nie miałem w rękach ani dynama
    >ani takiej lampki. Kiedyś spotkałem informacje, że na nieobciążonym
    >dynamie może być nawet kilkadziesiąt woltów.

    I wcale bym sie nie zdziwil. SEM rosnie proporcjonalnie do obrotow -
    jesli zarowka jakos tam swieci przy wolnej jezdzie 10km/h, to ile musi
    byc przy 60km/h.

    >Z tego by wynikało, że może ono w jakiś sposób samodzielnie ogranicza
    >prąd i lampki są sterowane prądem.
    >A jak nie to zapewne w lampkach jest jakiś układ elektroniczny -
    >zapewne prosty ogranicznik zamieniający nadmiar energii na ciepło.

    W motocyklach jest regulator zwierajacy cewki alternatora.
    Zwarcie jak wiadomo mocy nie wytraca :-)

    Ale tam jest zwarcie tyrystorem, to napiecie nie jest zerowe :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: