eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRe: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczekRe: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
  • Data: 2017-08-08 11:12:38
    Temat: Re: (Prze)robienie indukowanych magnesami rowerowych lampeczek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ombufd$q9n$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2017-08-07 o 20:20, Yerine Ictimai pisze:
    >> Ale te z magnesami na szprychach maja swiecic tylko migajaco, a
    >> migniecie ma trwac dokladnie wtedy kiedy magnes przesuwajac sie
    >> wzbudza prad.

    >Tego nie wiedziałem. Sądziłem, że jak się zatrzymasz to też miga.

    Prostownik, akumulator i bedzie migac.
    O ile mocy sredniej starczy.

    >> A natomiast dynamo ma zapewniac staly doplyw pradu i to jeszcze
    >> do zarowek zarowych zamiast diod, chyba widzisz kolosalna
    >> roznice?

    >Widzę.
    >Napisałem za pierwszym razem, że nigdy nie miałem takiego dynama i
    >dokładnie nie wiem. Sądziłem że da się to tak zrobić, że obciąża
    >tylko tyle ile się z niego pobiera i w takim razie jak alternatywą
    >jest dłubanie samemu to prościej/taniej użyć gotowca.
    >Skoro tak się nie da lub się da ale tak się nie robi to dynamo
    >odpada.
    >Swoją drogą ciekawe - jak się go nie obciąży elektrycznie, a ono i
    >tak powoduje obciążenie pedałowania to gdzie ta energia się podziewa.
    >Dynamo robi się gorące?

    Nie. Bo i tej mocy malo wtedy pobiera.
    A gdzie sie podziewa:
    -histereza w rdzeniu,
    -prady wirowe w rdzeniu i otoczeniu.

    >> Ale swoja droga jak zalezy to od predkosci obrotowej kola, jest
    >> niebezpieczenstwo przepalenia tych diod w tym zestawie ze sklepu
    >> przy szybkiej jezdzie z gorki?

    >Sądzę, że musiało to zostać przewidziane bo nie mogą sobie pozwolić,
    >aby wszystkie wracały uszkodzone.

    Takie zwykle dynamo ma duza indukcyjnosc, przy wiekszych obrotach
    rosnie SEM, ale rosnie tez opor indukcyjny.
    I zarowki nie przepalala.

    Ale jak sie da LED malej mocy zamiast zarowki, to roznie moze byc.

    >Nie będę strugał mądrego bo nie wiem. Nie miałem w rękach ani dynama
    >ani takiej lampki. Kiedyś spotkałem informacje, że na nieobciążonym
    >dynamie może być nawet kilkadziesiąt woltów.

    I wcale bym sie nie zdziwil. SEM rosnie proporcjonalnie do obrotow -
    jesli zarowka jakos tam swieci przy wolnej jezdzie 10km/h, to ile musi
    byc przy 60km/h.

    >Z tego by wynikało, że może ono w jakiś sposób samodzielnie ogranicza
    >prąd i lampki są sterowane prądem.
    >A jak nie to zapewne w lampkach jest jakiś układ elektroniczny -
    >zapewne prosty ogranicznik zamieniający nadmiar energii na ciepło.

    W motocyklach jest regulator zwierajacy cewki alternatora.
    Zwarcie jak wiadomo mocy nie wytraca :-)

    Ale tam jest zwarcie tyrystorem, to napiecie nie jest zerowe :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: