-
1. Data: 2011-09-02 06:29:48
Temat: Protokół CAN
Od: "kk" <...@...pl>
Wpadła mi w ręce instrukcja naprawy mojego pojazdu (marki nie podam).
Instrukcja przeznaczona jest dla mechaników samochodowych.
Zaciekawił mnie opis protokołu CAN
Cytuję :
Protokół CAN
Bus jest złożony z dwóch skręconych przewodów nie wymienialnych nazywanych
CAN H i CAN L.
Informacja jest przesyłana w formie sygnału kwadratowego w dyferencyjnej
parze, co znacznie
ogranicza podatność na zakłócenia elektromagnetyczne i ogranicza
promieniowanie.
Poruszające się sygnały są zdecydowanie przeciwne:
od 2,5 do 3,5 V na linii CAN H i od 2,5 do 1,5 V na linii CAN L
Nic dodać , nic ująć.
Będzie Pan zadowolony.
-
2. Data: 2011-09-02 08:09:43
Temat: Re: Protokół CAN
Od: "Marek S" <s...@o...pl>
Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
news:j3pt4g$c6a$1@news.vectranet.pl...
> Wpadła mi w ręce instrukcja naprawy mojego pojazdu (marki nie podam).
> Instrukcja przeznaczona jest dla mechaników samochodowych.
> Zaciekawił mnie opis protokołu CAN
> Cytuję :
>
> Protokół CAN
> Bus jest złożony z dwóch skręconych przewodów nie wymienialnych nazywanych
> CAN H i CAN L.
> Informacja jest przesyłana w formie sygnału kwadratowego w dyferencyjnej
> parze, co znacznie
> ogranicza podatność na zakłócenia elektromagnetyczne i ogranicza
> promieniowanie.
> Poruszające się sygnały są zdecydowanie przeciwne:
> od 2,5 do 3,5 V na linii CAN H i od 2,5 do 1,5 V na linii CAN L
>
>
> Nic dodać , nic ująć.
> Będzie Pan zadowolony.
No zwłaszcza to zdecydowanie przeciwne jest dobre .
-
3. Data: 2011-09-02 14:57:30
Temat: Re: Protokół CAN
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 2 Sep 2011 08:29:48 +0200, kk napisał(a):
> Protokół CAN
> Bus jest złożony z dwóch skręconych przewodów nie wymienialnych nazywanych
> CAN H i CAN L.
> Informacja jest przesyłana w formie sygnału kwadratowego w dyferencyjnej
> parze, co znacznie
> ogranicza podatność na zakłócenia elektromagnetyczne i ogranicza
> promieniowanie.
> Poruszające się sygnały są zdecydowanie przeciwne:
> od 2,5 do 3,5 V na linii CAN H i od 2,5 do 1,5 V na linii CAN L
>
> Nic dodać , nic ująć.
Nie narzekaj, w miare przyzwoicie. Widzialem gorsze (goly konduktor itp).
Rekordy bija tlumaczenia wygladajace na automatyczne.
J.
-
4. Data: 2011-09-02 15:15:58
Temat: Re: Protokół CAN
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan J.F. napisał:
>> Nic dodać , nic ująć.
>
> Nie narzekaj, w miare przyzwoicie. Widzialem gorsze (goly konduktor itp).
> Rekordy bija tlumaczenia wygladajace na automatyczne.
Najbardziej podoba mi się ta chińska nazwa knajpy przetłumaczona
na angielski -- http://languagelog.ldc.upenn.edu/nll/?p=301
W aparacie fotograficznym trafiłem na wybór opcji "AUTO/PODRĘCZNIK".
Zrozumiałem dopiero po przestawieniu na język angielski -- było to
"AUTO/MANUAL". Widać, że tym razem słabo się postarali, bo lepiej
by to było przetłumaczyć na "SAMOCHÓD/PODRĘCZNIK".
--
Jarek