  • Data: 2012-01-28 21:05:15
    Temat: Re: Protesty kierowców - ale inaczej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 28 Jan 2012, Dysiek wrote:

    > Chyba dla naszych rozwazan wystarczy:
    >
    > http://olgierd.bblog.pl/wpis,obowiazek;przyjecia;pla
    tnosci;karta;platnicza,11639.html

    Polecasz z wpisu podpisanego "chrobot" podstawową uwagę, że "plastikowy
    pieniądz" *nie* ma cechy "emitowany przez NBP" czy jakąś inną?
    Nie zgadzam się z wnioskiem Olgierda (tym o "jednoznaczności") z prostego
    powodu - użył słowa "każdy" w określeniu do formy.
    Wcale nie mam obowiązku przyjęcia np. od Ciebie zapłaty kartą, i to
    niezależnie od tego czy to będzie zobowiązanie osobiste czy gospodarcze.
    Jak mnie zmusisz do zawarcia *umowy* o terminal?
    Wniosek: sama możliwość posługiwania się "pieniądzem elektronicznym"
    jest umowna. Nie jest więc (ów pieniądz) tożsamy ze znakami emitowanymi
    przez NBP, w których zapłatę trzeba przyjąć jeśli dług jest wyrażony
    w złotych (jak nie będę chciał, zmusisz mnie w ten deseń, że złożysz
    stosowną kwotę do depozytu sądowego i poślesz powiadomienie, a to ja
    będę musiał zapłacić za depozyt).

    Oczywiście, to w niczym nie uchybia krążącym informacjom o UMOWNYCH
    obowiązkach przyjmujących płatności kartami.
    Mogą być prawdziwe (nie znam umów), co nie znaczy, że nie da się
    różnych wymagań obejść :P

    No i jeszcze inna sprawa, to fakt że w .pl najwyraźniej prowizje
    łapią się pod określenie "zbójeckie" i stąd opory sprzedawców.
    Do niedawna mowa była o 3%, teraz częściej spotyka się wzmianki
    o 2,5%, 2% albo i nieco poniżej. Ale ciągle w procentowych okolicach.
    Pic w tym, że wzmianki o "zachodnich" stawkach wspominają o 10x
    niższych wartościach, wyrażanych w promilach.

    Ale zastrzeżenia na dole nie umniejszają faktu, że naruszenie
    umowy to inna kategoria niż naruszenie przepisów (a do tego,
    czyli rozpatrywania naruszenia przepisów, sprowadzają się rozważania
    w podanym artykule).

    pzdr, Gotfryd