  • 1. Data: 2009-12-21 13:25:21
    Temat: Prosty soft RS-232 -> plik
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    Czy moglibyscie polecic jakis _prosty_ programik zapisujacy to, co
    przychodzi przez COMa (RS-232) do pliku? Odbierane i zapisywane beda dane w
    postaci *.csv.
    A powinien byc prosty, poniewaz bedzie uzywany przez klienta, ktory zechce
    sobie przesłac zgromadzone w urzadzeniu raporty do PC. W zasadzie procedura
    obslugi transferu powinna zostac ograniczona do 3 krokow wymaganych od
    uzytkownika:
    - uruchomienia odbioru w PC,
    - wysłania danych z urzadzenia,
    - zakonczenia odbioru (zapisania do pliku) w PC.

    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2009-12-21 15:58:44
    Temat: Re: Prosty soft RS-232 -> plik
    Od: "Szymon" <g...@p...pl>

    Użytkownik "Maciek" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - uruchomienia odbioru w PC,
    > - wysłania danych z urzadzenia,
    > - zakonczenia odbioru (zapisania do pliku) w PC.

    Hyperterminal?

  • 3. Data: 2009-12-22 08:56:53
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Maciek wrote:

    > Czy moglibyscie polecic jakis _prosty_ programik zapisujacy to, co
    > przychodzi przez COMa (RS-232) do pliku? Odbierane i zapisywane beda dane
    > w postaci *.csv.

    dd if=/dev/ttyS0 of=nazwa_pliku.csv bs=[spodziewana_dlugosc_danych] count=1

    jesli dlugosc danych nie jest znana a skrypt ma odbierac po prostu jakas
    ilsoc czasu

    cat /dev/ttyS0 > nazwa_pliku.csv & pid=$! ; sleep
    [ile_czasu_odbieramy_plik]; kill $pid

  • 4. Data: 2009-12-22 11:45:50
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    Uzytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    napisal w wiadomosci news:hgq1qg$40n$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > ilsoc czasu
    >
    > cat /dev/ttyS0 > nazwa_pliku.csv & pid=$! ; sleep

    W sumie swietny pomysl. Dzieki !

    Maciek

  • 5. Data: 2009-12-22 11:49:13
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    > dd if=/dev/ttyS0 of=nazwa_pliku.csv bs=[spodziewana_dlugosc_danych]
    > count=1

    To jakies polecenia linucha?

    PZ

  • 6. Data: 2009-12-22 15:53:06
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 09-12-22 12:49, Piotrek pisze:

    > To jakies polecenia linucha?
    >
    > PZ

    Dowolnego *nixa ;)

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 7. Data: 2009-12-22 19:24:33
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 22 Dec 2009 09:56:53 +0100, Piotr "Curious" Slawinski napisał:

> [...]
    > ilsoc czasu
    >
    > cat /dev/ttyS0 > nazwa_pliku.csv & pid=$! ; sleep

    logserial ?

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 8. Data: 2009-12-22 23:58:53
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2009-12-21 14:25, Maciek pisze:

> [...]
    > A powinien byc prosty, poniewaz bedzie uzywany przez klienta, ktory
    > zechce sobie przesłac zgromadzone w urzadzeniu raporty do PC.

    Proponuję taki program napisać dla klienta i dać mu gotowy. Zarówno w
    Windows, jak i pod Linuxem obsługa portu szeregowego jest bardzo prosta.
    Ale to już NTG.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-12-23 08:19:14
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Proponuję taki program napisać dla klienta i dać mu gotowy. Zarówno w
    > Windows, jak i pod Linuxem obsługa portu szeregowego jest bardzo prosta.
    (...)

    W tej chwili potrzebuję coś na szybko. A docelowo to transmisja między PC a
    urządzeniem pójdzie po modbusie. I wtedy trzeba już będzie przysiąść nad
    własną aplikacją.

    A przy okazji - czy są odpowiedniki wspomnianych poleceń linuxowych, które
    można wywołać w wierszu poleceń Windows?

    Maciek

  • 10. Data: 2009-12-23 14:30:10
    Od: Adam Jurkiewicz <imie.nazwisko@p.......k.pl>

    http://www.cygwin.com/