  • 1. Data: 2009-12-21 11:40:24
    Temat: bezprzewodowe czujki temperatury na 433MHz
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    jaki jest zasieg takich czujnikow temperatury na 433MHz oraz jak
    wyglada ich praca na bateriach w warunkach letnich i zimowych (czas
    zycia) i czy niskie teperatury maja jakis wplyw na dokladnosc pomiaru?

    czy czujniki sa kompatybilne miedzy roznymi producentami?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-12-22 23:56:48
    Temat: Re: bezprzewodowe czujki temperatury na 433MHz
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2009-12-21 12:40, a...@p...pl pisze:

    > jaki jest zasieg takich czujnikow temperatury na 433MHz oraz jak
    > wyglada ich praca na bateriach w warunkach letnich i zimowych (czas
    > zycia) i czy niskie teperatury maja jakis wplyw na dokladnosc pomiaru?

    Teoretycznie nawet 30-50m ale u mnie w mieszkaniu jest problem już przy
    zasięgu ok. 10m jeżeli trzeba się z sygnałem przebić przez 2 żelbetowe
    ściany i jedną z cegieł. Tak że zasięg polecam sprawdzić doświadczalnie.
    Aha, wymiana baterii nie pomogła znacząco. Chyba będę musiał coś sam
    sklecić z mocniejszym nadajnikiem i udawać protokół radiowy.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-12-23 01:30:24
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 23 Dec 2009 00:56:48 +0100, Adam Dybkowski
    <a...@4...pl> wrote:

> [...]
    >Aha, wymiana baterii nie pomogła znacząco. Chyba będę musiał coś sam
    >sklecić z mocniejszym nadajnikiem i udawać protokół radiowy.

    najbardziej mnie interesuja warunki zimowe oraz kompatybilnosc miedzy
    producentami.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-12-23 08:22:25
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    a...@p...pl pisze:

    > najbardziej mnie interesuja warunki zimowe

    U mnie jakiś z Lidla działa bez problemu.

    > oraz kompatybilnosc miedzy
    > producentami.

    Też mnie to interesuje, ale wątpię żeby producentom na tym zależało. W
    każdym razie kilku sąsiadów w promieniu 3 pięter ma podobne wynalazki i
    moja pogodynka ich nie łapie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2009-12-24 00:44:32
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2009-12-23 02:30, a...@p...pl pisze:

    > najbardziej mnie interesuja warunki zimowe oraz kompatybilnosc miedzy
    > producentami.

    Kompatybilności praktycznie nie ma. Można nawet znaleźć w Sieci zrzuty
    kilku protokołów transmisji - co producent to inaczej rozwiązany
    protokół. Inna sprawa, że jeden Chińczyk może robić ten sam termometr
    różnie obrandowany (dla kilku odbiorców) i wtedy protokół jest taki sam.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/