  • 11. Data: 2009-04-07 18:58:11
    Temat: Re: Prosty generator akustyczny.
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Dzieki, jutro bede walczyl:)

  • 12. Data: 2009-04-07 18:59:03
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > 100 razy sprawdzalem, czy dobrze polutowalem, czy tranzystory dobre i niby
    > wszystko ok, a efekt jest taki, ze w glosniku nic...
    > Nie ma w w/w opisie wartosci kondensatorow - dale 2 x 10n.
    A pomierzyłeś wszystkie elementy?? Czy rezystory mają taką wartość jak
    Ci się wydaje?? Tranzystorów na razie nie ma co wylutowywać i mierzyć
    ich Bety, ale jak masz jakieś zapasy kupione razem z tymi, to możesz
    sprawdzić ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 13. Data: 2009-04-07 19:11:01
    Od: "awiesiek" <n...@c...tnmrgn.cy>

    Użytkownik "Jacek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Dzieki, jutro bede walczyl:)

    Uszanowanie

    Właśnie nie poddawać się , walczyć , aż do sukcesu - to ważne !

    --
    awiesiek

  • 14. Data: 2009-04-07 19:20:20
    Temat: Re: Re: Prosty generator akustyczny.
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...ar.wroc[kropka]pl>

    On Tue, 7 Apr 2009 20:36:25 +0200, Jacek <a...@m...pl> wrote:

    >Nic nie dalo.

    Sprawdź, czy na pewno dobrze połączyłeś. Ten układ powinien jednak
    działać.
    Jakie jest napięcie zasilania (zmierzone)?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 15. Data: 2009-04-07 19:42:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Apr 2009 20:48:44 +0200, awiesiek wrote:
    >Rezystory powinieneś dobrać takie , aby napięcia na kolektorach
    >były mniej więcej połową napięcia zasilania .

    Na wzbudzonym tam bedzie polowa.
    a uklad pracuje w bardzo szerokim zakresie tych rezystorow.

    J.

  • 16. Data: 2009-04-07 20:07:46
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    Jacek pisze:
    > Czy ten schemat nie ma gdzies bledu?

    Spróbuj na chwilę zewrzeć bazę tranzystora TR1, albo TR2 do masy.

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 17. Data: 2009-04-08 00:48:03
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Na wzbudzonym tam bedzie polowa.
    > a uklad pracuje w bardzo szerokim zakresie tych rezystorow.
    >
    > J.
    Ja uwazam, ze Mlody ma glosnik 4 omowy, TR 4 jest odetkany i cala "para" w
    postaci pradu stalego nagrzewa tylko cewke glosnika.
    Niech w szereg z glosnikiem wstawi z 50 omow powinno to ciszej ale zaczac
    piszczec. Tego typu uklady sa proste ale wymagaja pewnej optymalizacji
    szczegolnie tych R5, R6 w zaleznosci od R glosnika; ja bym tam wstawil
    trymerki i dobral optymalne wartosci tych rezystancji. O ile oczywiscie jest
    to polaczone i polutowane jak nalezy. Swego czasu mialem podobny przypadek;
    chlopak wstawil tranzystor odwrotnie bo popatrzyl na niego z gory a kalafonii
    do lutowania nie mial w zwyczaju uzywac.
    T.

  • 18. Data: 2009-04-08 09:42:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości

    > Ja uwazam, ze Mlody ma glosnik 4 omowy, TR 4 jest odetkany i cala
    > "para" w
    > postaci pradu stalego nagrzewa tylko cewke glosnika.

    Owszem.

    > Niech w szereg z glosnikiem wstawi z 50 omow powinno to ciszej
    > ale zaczac
    > piszczec.

    Ale nawet bez tego rezystora piszczec powinno. Dwa tranzystory
    dobrze separuja generator od obciazenia.

    > Tego typu uklady sa proste ale wymagaja pewnej optymalizacji
    > szczegolnie tych R5, R6 w zaleznosci od R glosnika; ja bym tam
    > wstawil
    > trymerki i dobral optymalne wartosci tych rezystancji.

    Ja to bym raczej przerobil uklad wyjsciowy na przeciwsobny i z
    kondensatorem szeregowym.
    A potencjometry wsadzil jako oporniki bazowe.

    J.

  • 19. Data: 2009-04-08 14:42:10
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    I jeszcze jedno - przypadkiem nie połączyłeś ze sobą baz TR1 i TR2 -
    rozumiesz, że na schemacie nie są połączone ? :)
    Wiem wiem, ale początkującemu mogłoby się zdarzyć... :)

    pozdr.