  • 1. Data: 2009-04-07 18:42:11
    Temat: spice
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    czesc,
    jest jakis sposob zeby np w darmowym ltspice wykreslic
    zaleznosc napiecia na jakims wezle od wartosci jakiegos
    rezystora albo kondensatora ?

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 2. Data: 2009-04-07 18:58:40
    Temat: Re: spice
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    yorgus pisze:
    > czesc,
    > jest jakis sposob zeby np w darmowym ltspice wykreslic
    > zaleznosc napiecia na jakims wezle od wartosci jakiegos
    > rezystora albo kondensatora ?

    Poczytaj o "param" w dokumentacji, może się da...

  • 3. Data: 2009-04-07 20:18:43
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    yorgus pisze:
    > czesc,
    > jest jakis sposob zeby np w darmowym ltspice wykreslic
    > zaleznosc napiecia na jakims wezle od wartosci jakiegos
    > rezystora albo kondensatora ?

    Piszesz tak:

    .PARAM rez = 20k

    V1 1 0 DC 10V

    * Twój układ
    R1 0 1 {rez}

    * od 1 do 100k co 10
    .STEP PARAM rez 1 100k 10
    .DC V1 1 10 1

    A później już po symulacji w PROBE można zrobić wykres napięcia / prądu
    w funkcji parametru.

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 4. Data: 2009-04-09 12:15:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Virus_7" <virus_7@usun_to.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:grgcev$g2v$1@inews.gazeta.pl...
    > .STEP PARAM rez 1 100k 10
    > .DC V1 1 10 1
    >
    > A później już po symulacji w PROBE można zrobić wykres napięcia /
    > prądu w funkcji parametru.

    Wlasnie tak z dawniejszych lat to takiej funkcjonalnosci PROBE
    sobie nie przypominam.
    Ale moze dodali ..

    J.

  • 5. Data: 2009-04-18 13:01:19
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    J.F. pisze:
    > Wlasnie tak z dawniejszych lat to takiej funkcjonalnosci PROBE
    > sobie nie przypominam.
    > Ale moze dodali ..

    Zrobiłem taki prosty układzik:
    *Obwod rezystor
    .PARAM REK = 5k
    VCC 1 0 DC 5V
    R1 1 0 {REK}
    .STEP PARAM REK LIST 1k 2k 5k 10k 20k 50k
    .DC VCC 1V 10V 1V
    .PROBE
    .END

    I w programie Orcad PSpice 9.2 mam:
    Trace >> Performance Analisys... >> [ OK ]

    I daję wykres:
    Trace >> Add Trace... >> Trace Expression: [ YatX(I(R1),5V) ]

    I mam piękny wykres prądu I rezystora R1 w funkcji rezystancji R1 dla
    napięcia 5V.

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____