  • 1. Data: 2020-08-15 21:09:16
    Temat: Prosty flyback
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Potrzebowałem zrobić prostą przetwornicę flyback i trafiłem na takie
    cuda: LT8301-LT8303. Już Leonardo zauważył, że prostota jest szczytem
    wyrafinowania, ale gość, który wymyślił ten chip ewidentnie doznał
    kontaktu z absolutem:

    https://www.analog.com/media/en/technical-documentat
    ion/data-sheets/LT8301.pdf

    I czego tu się czepić? No dobra, snubber też mogli zintegrować...

    Pozrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2020-08-15 22:06:49
    Temat: Re: Prosty flyback
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 15.08.2020 o 21:09, Piotr Wyderski pisze:
> [...]
    ion/data-sheets/LT8301.pdf

    > I czego tu się czepić? No dobra, snubber też mogli zintegrować...
    Ile to cudo kosztuje/szt?
    Snuber może być różny zależnie od potrzeb, szczególnie gdy jest ciepło w
    okolicy.
    --
    pzdr ,j.r.

  • 3. Data: 2020-08-15 22:20:37
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Rutkowski, Jacek wrote:

    > Ile to cudo kosztuje/szt?

    U wiarygodnego Chińczyka 20 dolców za 5 sztuk.

    > Snuber może być różny zależnie od potrzeb, szczególnie gdy jest ciepło w
    > okolicy.

    To był żart... ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2020-08-28 15:46:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, August 15, 2020, 9:09:16 PM, you wrote:

> [...]
    > cuda: LT8301-LT8303. Już Leonardo zauważył, że prostota jest szczytem
    > wyrafinowania, ale gość, który wymyślił ten chip ewidentnie doznał

    Ceny.

    > No dobra, snubber też mogli zintegrować...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2020-09-02 07:49:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ceny.

    Niewątpliwie, również uważam, że ostro przegięli. Ale od strony
    technicznej wygląda doskonale. Przy okazji innego zamówienia kupiłem
    jedną sztukę w celach zapoznawczych.

    Ja na to bardziej patrzę jak na namacalny dowód, że to się da zrobić.
    A skoro się da, to przyszłe kontrolery innych producentów też będą
    podobnie wyglądać, co mnie bardzo cieszy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2020-09-03 01:11:13
    Od: M M <m...@g...com>

    Pomarudzę trochę - mogliby jeszcze zintegrować active clamp (odzysk energii z
    indukcyjności rozproszenia) - dodatkowy klucz dołączający zewnętrzny kondensator.

  • 7. Data: 2020-09-03 06:46:25
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    M M wrote:

    > Pomarudzę trochę - mogliby jeszcze zintegrować active clamp (odzysk energii z
    indukcyjności rozproszenia) - dodatkowy klucz dołączający zewnętrzny kondensator.

    To jest prawda, rozmiaru obudowy SOT23 by to nie zmieniło -- jest
    jeszcze miejsce na jeden pin.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2020-09-03 10:25:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M M" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >Pomarudzę trochę - mogliby jeszcze zintegrować active clamp (odzysk
    >energii z indukcyjności rozproszenia) - dodatkowy klucz dołączający
    >zewnętrzny kondensator.

    Tylko co dalej - dodatkowa przetwornica, zeby cos zrobic z energia z
    tego kondensatora ?

    J.

  • 9. Data: 2020-09-03 11:01:49
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Tylko co dalej - dodatkowa przetwornica, zeby cos zrobic z energia z
    > tego kondensatora ?

    https://www.electronicdesign.com/power-management/ar
    ticle/21806372/the-active-clamp-flyback-converter-a-
    design-whose-time-has-come

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2020-09-03 12:45:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, September 3, 2020, 10:25:20 AM, you wrote:

    > Tylko co dalej - dodatkowa przetwornica, zeby cos zrobic z energia z
    > tego kondensatora ?

    Jarku, czasem warto poczytać, zanim się coś napisze. Google: flyback active
    clamp.

    --
    Best regards,
    RoMan