  • Data: 2010-04-19 21:22:36
    Temat: Re: Prosty filtr PWM do slabego audio na piezoelektryk
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr "Curious" Slawinski wrote:
    > z doswiadczen z przetworniczkami piezo + modulem pcspk - 40-80khz pwm
    > wystarcza do sluchania mp3, kompletnie bez zadnych filtrow.

    Czyli wprost z nogi PWM uC do piezo ? Czy jakiś driver/tranzystor ?

    > przetworniczki piezo maja jednak jedna przykra wade - maja czestotliwosc
    > rezonansowa

    Nie jest żadnym problemem dla mnie, jak mowie będą generowane wszelakie
    "dingsy" i jesli coś zabrzmi głosniej, to nic sie nie stanie.

    Bardziej martwi mnie, czy popędzanie membrany bezposrednio z 200kHz nie
    powoduje jakiś innych efektów (np chmurki rozpylonej mgly ;).

    Swoją droga zakladając że jednak jakis głosniczek - wymaga on
    wzmacniacza. Co mogę najprostszego wziąść? Idealnie cztery nogi: vcc,
    gnd, we wy. Do we noga PWM do wy głośnik do masy.