  • 11. Data: 2015-03-09 06:55:11
    Temat: Re: Prosty bufor nieodwracający x4
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Hmm... Może bufor nie będzie mi potrzebny? Generalnie chodzi mi o
    sterowanie kontrolerem Nixie 74141 z Atmegi zasilanej 3,3V. Nota
    katalogowa podaje, że układ rozpoznaje stan wysoki od 2V, a niski jest
    do 0,8V. Czyli niby powinno być ok, tylko czy bezpośrednie sterowanie
    nie spowoduje się większej podatności na błędy? Może jednak dla świętego
    spokoju powinienem podbijać napięcie do standardu TTL?

  • 12. Data: 2015-03-09 09:13:16
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 06:55:13 UTC+1 użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > nie spowoduje się większej podatności na błędy? Może jednak dla świętego
    > spokoju powinienem podbijać napięcie do standardu TTL?

    Bez problemu możesz pominąć bufory.

  • 13. Data: 2015-03-09 10:25:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Monday, March 9, 2015, 6:55:11 AM, you wrote:

> [...]
    > nie spowoduje się większej podatności na błędy? Może jednak dla świętego
    > spokoju powinienem podbijać napięcie do standardu TTL?

    Nic nie musisz podbijać. Sprawdź tylko, czy Atmega da sobie radę z
    podciąganiem wyjścia przez wejście 74141 w stanie H...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2015-03-09 16:00:44
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 10:25:40 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > Nic nie musisz podbijać. Sprawdź tylko, czy Atmega da sobie radę z
    > podciąganiem wyjścia przez wejście 74141 w stanie H...

    Da radę. Na wszelki wypadek można dać pull-up'y 1K.