  • 1. Data: 2015-03-07 16:48:36
    Temat: Prosty bufor nieodwracający x4
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Szukam, a nie mogę znaleźć odpowiedniego układu.
    Chodzi mi o prosty scalak, który zawierałby co najmniej cztery
    nieodwracające bufory. Najlepiej obudowa SO (może być też nieco
    mniejsza) lub ewentualnie DIP.
    Najważniejsze jest to, żeby wejścia były ułożone rządkiem z jednej
    strony, a odpowiadające im wyjścia z drugiej.
    Układ ma zapewnić proste dopasowanie napięć 3,3 --> 5V, tylko w jedną
    stronę, bez potrzeby ustawiania wyjścia w tryb high-Z.

  • 2. Data: 2015-03-07 17:34:28
    Temat: Re: Prosty bufor nieodwracający x4
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-03-07 o 16:48, Atlantis pisze:
> [...]
    > Układ ma zapewnić proste dopasowanie napięć 3,3 --> 5V, tylko w jedną
    > stronę, bez potrzeby ustawiania wyjścia w tryb high-Z.

    241, 244, HC lub HCT.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2015-03-07 17:45:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > Układ ma zapewnić proste dopasowanie napięć 3,3 --> 5V, tylko w jedną
    > stronę, bez potrzeby ustawiania wyjścia w tryb high-Z.

    Te wejścia/wyjścia rządkiem to najcięższe wymaganie.
    Może 541.
    P.G.

  • 4. Data: 2015-03-07 17:50:51
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    nie wiem o co chodzi, dlatego czuję potrzebę napisania: 573 lub 373

  • 5. Data: 2015-03-07 21:21:14
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > nie wiem o co chodzi, dlatego czuję potrzebę napisania: 573 lub 373
    No nie wiesz... Jeżeli iść w tym kierunku to raczej 574 lub 374.

  • 6. Data: 2015-03-07 21:26:38
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    tak mój błąd, myślałem chyba o 254 czy 245...

  • 7. Data: 2015-03-08 11:10:52
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 7 marca 2015 16:48:54 UTC+1 użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > Układ ma zapewnić proste dopasowanie napięć 3,3 --> 5V, tylko w jedną
    > stronę, bez potrzeby ustawiania wyjścia w tryb high-Z.

    7407

  • 8. Data: 2015-03-08 11:41:32
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

> [...]
    > Układ ma zapewnić proste dopasowanie napięć 3,3 --> 5V, tylko w jedną
    > stronę, bez potrzeby ustawiania wyjścia w tryb high-Z.

    trudno coś znaleźć prostego
    może jednak to
    https://www.fairchildsemi.com/datasheets/74/74VHCT24
    5A.pdf

  • 9. Data: 2015-03-08 11:56:12
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Jak mam być w rządku to http://www.ti.com/product/txs0104e, a jak nie w
    rządku to http://www.ti.com/product/sn74lv4t125.

  • 10. Data: 2015-03-08 12:27:31
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2015-03-07 16:48, Atlantis wrote:
> [...]
    > Układ ma zapewnić proste dopasowanie napięć 3,3 --> 5V, tylko w jedną
    > stronę, bez potrzeby ustawiania wyjścia w tryb high-Z.

    A ja bym wybrał 4 szt SN74AHCT1G125 w sot-23 lub SC-70 i ułożył na PCB
    jak się podoba.
    4 szt. zajmują tyle miejsca co SO-8.

    Pzdr

    Adam