  • 11. Data: 2013-01-25 23:03:42
    Temat: Re: Prostownik z Biedronki a akumulator rozładowany poniżej 5V
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Friday, January 25, 2013, 10:33:06 PM, you wrote:

    > Ja bym się rozejrzał za nowym akumulatorem.

    Ale po co? Zepsuł akumulator a teraz zepsuje dobrą ładowarkę, żeby
    zepsuty akumulator ładować.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2013-01-25 23:04:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 25, 2013, 10:53:55 PM, you wrote:

    > Może się uda...
    > Mam w Hondzie akumulator - Panasonic, made in Japan.
    > Pomiędzy japońskimi krzaczkami znajduje się na nim numer 2001, który może
    > być rokiem produkcji i zgadzałby się z datą produkcji samochodu.
    > W zeszłym roku zostawiłem na tydzień samochód na światłach, tak że zrobiło
    > się 0V.

    Przekaźniki świateł nie puściły?

    > Naładowałem i działa nadal.
    > Uruchamia nadal silnik bez problemu nawet przy -10C i po tygodniu stania.
    > Nie ma co akumulator skreślać tak po pierwszym razie.

    Do rozruchu benzyniaka wystarczy ułamek pojemności akumulatora.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2013-01-25 23:12:45
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > A nie przyszło Ci do głowy, żeby po prostu jednak nie doprowadzać
    > akumulatora do takiego stanu? Myślisz, że ile takich rozładowań
    > jeszcze wytrzyma?

    Ostatnie tsy mondrosci Romana, rece i nogi opadaja :/

    sz.

  • 14. Data: 2013-01-25 23:15:55
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    > A nie przyszło Ci do głowy, żeby po prostu jednak nie doprowadzać
    > akumulatora do takiego stanu?

    Mam klika aut, często wyjeżdżam, mam bardzo mało czasu i dużo spraw na
    głowie, więc nieużywane auta czasem zaniedbuję.

    > Myślisz, że ile takich rozładowań
    > jeszcze wytrzyma?

    Tego nie wiem, ale mam jeden w BMW z 2002r i wytrzymał przez 3 lata co
    najmniej 6 rozładowań do zera. Fakt, że teraz trochę słabiej trzyma, ale
    tragedii nie ma, nadal tydzień na mrozie w okolicach -5 stopni mu nie
    straszne. Jednak nowy nie jest ma 12 lat więc samo to już go tłumaczy. W
    Maździe 3 miałem akumulator rozładowany do zera (prawie rok stała),
    potem jeszcze dwa razy i wszystko było OK.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 15. Data: 2013-01-25 23:51:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 25 Jan 2013 23:04:57 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Przekaźniki świateł nie puściły?

    Widocznie nie.
    Nie jestem pewien czy postojówki są na przekaźniku.
    W każdym razie napięcie zeszło do 0V.

    > Do rozruchu benzyniaka wystarczy ułamek pojemności akumulatora.

    No ale przy -10C po tygodniu stania na mrozie już zostanie ułamek z ułamka.
    W każdym razie conajmniej rok po rozładowaniu samochód nadal jeździ.

  • 16. Data: 2013-01-26 08:22:21
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-01-25 21:27, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > jedno z moich autem stało na mrozie 3 tygodnie nie używane i niestety
    > rozładował się akumulator do 4V. Chciałem wypróbować prostownik z
    > Biedronki, lecz niestety posiada on zabezpieczenie i nie naładuje tak
    > rozładowanego akumulatora.
    Taka już uroda "automatów". One są przeznaczone dla ludzi nie
    odróżniających wolta od ampera. Dobre są do podładowania, ale wtedy, jak
    są naprawdę potrzebne to niestety trzeba się przeprosić z prostym
    urządzeniem.
    Jacek

  • 17. Data: 2013-01-26 10:26:57
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    W dniu 2013-01-26 08:22, Jacek pisze:

> [...]
    > odróżniających wolta od ampera. Dobre są do podładowania, ale wtedy, jak
    > są naprawdę potrzebne to niestety trzeba się przeprosić z prostym

    Niestety wygląda na to, że masz rację, trzeba chyba nowe krokodylki
    kupić do starego (pordzewiały strasznie) a mały nowoczesny automat
    schować do szafy. Ewentualnie z kolegą elektronikiem sklecimy coś
    prostego i małego.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 18. Data: 2013-01-26 19:24:55
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2013 21:29:48 +0100, adam napisał(a):

    > Wszystko jest OK, auto śmiga, aku trzyma, ale
    >

    > Moze wystarczy podlaczyc baterie 9V?
    > pzdr
    > Adam

    W zeszłym roku w styczniu zostawiłem samochód z Centrą Futurą na prawie 3
    miesiące, spadł do 4.5V. Też nie chciał na automacie zaskoczyć. Już
    kombinowałem, ale okazało się ,że jak w domu złapał temperaturę to wzrósł
    do prawie 7V i zaczął się normalnie ładować. Trwało 40H do gazowania,
    jeździ do tej pory w rzadko używanym samochodzie. Przy odrobinie szczęścia
    do uratowania. Może też ogrzanie pomoże?

  • 19. Data: 2013-01-27 22:31:09
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > A nie przyszło Ci do głowy, żeby po prostu jednak nie doprowadzać
    > akumulatora do takiego stanu?

    Zapewne przyszło. To coś zmienia?

    BTW mój tam stał miesiąc, i nic mu nie jest.
    Kwestia auta (poboru na postoju) oraz aku.

  • 20. Data: 2013-01-28 00:41:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Sunday, January 27, 2013, 10:31:09 PM, you wrote:

    > Zapewne przyszło. To coś zmienia?

    Tak, bo raz może się zdarzyć. Ale psucie ładowarki, żeby z założenia
    móc ładować zepsute akumulatory to juz przegięcie.

    > BTW mój tam stał miesiąc, i nic mu nie jest.
    > Kwestia auta (poboru na postoju) oraz aku.

    Jasne. Ale nie kazdy samochód mało pobiera na postoju. I jak się już o
    tym wie, to albo się dba o podładowywanie od czasu do czasu albo się
    odłącza akumulator, żeby go nie niszczyć. A na pewno nie psuje
    ładowarki.

    --
    Best regards,
    RoMan