  • 21. Data: 2013-01-28 09:12:10
    Temat: Re: Prostownik z Biedronki a akumulator rozładowany poniżej 5V
    Od: cos <c...@c...pl>

    W dniu 2013-01-25 21:48, Marek pisze:
> [...]
    Czy małe
    > prostowniki lepszych marek, typu BOSCH też posiadają takie zabezpieczenie ?
    >
    > Pozdrawiam
    > Marek

    Też. Mam BOSHa C3 i nie ładuje całkowicie rozładowanych.

    pozdrawiam.

  • 22. Data: 2013-01-28 11:05:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 25 Jan 2013 21:27:42 +0100, w
    <5102eac0$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>, Marek <x...@x...xxx>
    napisał(-a):

    > ale
    > zastanawiam się na przyszłość (jeśli znowu zaniedbam sprawę) jak uniknąć
    > wywlekania starego pudła i wykorzystać to procesorowe maleństwo z
    > Biedronki.

    Podładować najpierw z drugiego auta, potem wykręcić aku do ładowania :).

  • 23. Data: 2013-01-28 18:39:08
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    > Tak, bo raz może się zdarzyć. Ale psucie ładowarki, żeby z założenia
    > móc ładować zepsute akumulatory to juz przegięcie.

    Zakładasz, że rozładowany akumulator jest zepsuty a to nie prawda. Jak
    pisałem wyżej niektóre wielokrotnie rozładowane do zera mają się całkiem
    dobrze.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 24. Data: 2013-01-29 01:58:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    > Zakładasz, że rozładowany akumulator jest zepsuty a to nie prawda. Jak
    > pisałem wyżej niektóre wielokrotnie rozładowane do zera mają się całkiem
    > dobrze.

    W innym matrixie.

    Istotą jest co innego - nie należy zakładać rozladowywania do zera
    akumulatora co chwilę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2013-01-29 10:07:54
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    > W innym matrixie.

    Ten matrix zwiemy rzeczywistością :)

    > Istotą jest co innego - nie należy zakładać rozladowywania do zera
    > akumulatora co chwilę.

    Tutaj się zgadzam, ale niestety i takie sytuacje się zdarzają.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 26. Data: 2013-01-29 10:17:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello Marek,
    >W innym matrixie.
    >Istotą jest co innego - nie należy zakładać rozladowywania do zera
    >akumulatora co chwilę.

    Jak sie jednak rozladowalo, to co ? pobiec do sklepu po nowy
    akumulator, bo tego to sie juz nie da naladowac ?

    J.

  • 27. Data: 2013-01-29 10:26:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Tuesday, January 29, 2013, 10:07:54 AM, you wrote:

    > Ten matrix zwiemy rzeczywistością :)

    Twoją.

    > Tutaj się zgadzam, ale niestety i takie sytuacje się zdarzają.

    Ale nie nalezy ich zakładać i robić z nich normy uzasadniajacej psucie
    dobrze skonstruowanej ładowarki. Do sytuacji losowych wystarczy
    żarówka 12V/21W włączona w szereg.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2013-01-29 14:43:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, January 29, 2013, 10:17:51 AM, you wrote:

    > Jak sie jednak rozladowalo, to co ? pobiec do sklepu po nowy
    > akumulator, bo tego to sie juz nie da naladowac ?

    Podłączyć szeregowo żarówkę. Takie trudne?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2013-01-29 18:03:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F,
    >Podłączyć szeregowo żarówkę. Takie trudne?

    A zebys wiedzial ze trudne - nie kazdy jest elektronik i ma pod reka
    zestaw kabli z krokodylkami, tudziez nikomu niepotrzebnej zarowki.
    Ja mam, ale nie mam takich duzych krokodyli :-)

    Ale ... to pomoze ? Bo nie po to jest super duper ladowarka, aby mogla
    pracowac bez napiecia na odbiorniku :-)

    Co jest byc moze uzasadnione tym ze ma automatycznie przelaczane 12/6V
    :-)

    J.

  • 30. Data: 2013-01-29 21:29:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > A zebys wiedzial ze trudne - nie kazdy jest elektronik i ma pod reka
    > zestaw kabli z krokodylkami, tudziez nikomu niepotrzebnej zarowki.
    > Ja mam, ale nie mam takich duzych krokodyli :-)

    Łapiesz krokodylem ładowarki oprawkę żarówki a stopka dotykasz klemy.
    Po kilku minutach podłączasz normalnie.

    > Ale ... to pomoze ?

    Zalezy od konstrukcji.

    [...]