  • Data: 2010-12-19 21:22:51
    Temat: Re: Prostownik liniowy
    Od: "Stolat" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:dknrg6h9buco3mfmqc8bfd8vhuitgvouir@4ax.com...

    > 4.9 skutecznego. Amplituda bedzie do ~7V. od -7V.
    >
    > Zalezy co chcesz zmierzyc. Na pewno trzeba ograniczyc do zakresu
    > wejsciowego 0-5V czy tam 0-3V.

    No, to mogę ograniczyć dzielnikiem napięcia, ale jak odzyskać to co poniżej
    osi x.
    Bo np taki prstownik liniowy jednopołówky daje tylko to co nad osią
    (sinusoida), jak dolną część sinusoidy przenieść na górę osi i dodatkowo
    wpleść to z dodatnią połówką sinusoidy?
    Reasumując jak ciągle cały czas odczytywać wartośc napięcia i wrzucać to ADC
    ale tylko w plusie?

    > Jesli ma to byc uczciwy pomiar poboru energii, to trzeba mierzyc
    > chwilowy pobor pradu czasto, zarowno + jak i -, mnozyc przez chwilowe
    > napiecie i sumowac.

    No własnie jakiś gotowy schemacik posiadasz? Bo widzę, że mogę nie
    przeskoczyć tutaj niktórych spraw (mam na myśli mój brak wiedzy).

    Znalazłem kilka gotowych schematów ale nie za bardzo je rozumiem:

    http://openenergymonitor.org/emon/sites/default/file
    s/current.png
    http://openenergymonitor.org/emon/sites/default/file
    s/voltageA.png
    tutaj pełny link:
    http://openenergymonitor.org/emon/node/59

    Ten schemat najprostszy ale chyba tylko połowę sinusoidy mogę odczytywać?
    Dodatkowo dla bezpieczeństwa odczyt napięcia realizują przez transformator
    AC/AC

    Kolejny schemat
    http://www.picobay.com/projects/uploaded_images/Sche
    matic-752398.png
    Ale tutaj koszt tego wzmacniacza to 33 złote...... coś taniego potrzebuję.
    I nie za bardzo kumam jak to wyliczyć.
    Bo brak informacji dla laików-głupoli jak to działa.

    Ostatni już schemat
    http://www.kmitl.ac.th/~kswichit/89S52/LM324.png
    pełny link
    http://www.kmitl.ac.th/~kswichit/89S52/89S52.htm

    No i jest jakiś na tanim wzmacniaczu ale czy on przelicza pełną sinusoidę i
    wystawia ją jako ADC w plusie?
    Czy dodatkowo należy obciążyć przekładnik wcześniej jakimś opornikiem czy od
    razu wpinać ten wzmacniacz?
    W sumie taki LM324 ma wbudowane 4 wzmacniacze to bym jednym wszystkie fazy
    obrobił.

    Pozdrawiam
    Michał