  • 11. Data: 2011-07-21 16:12:13
    Temat: Re: Prostowanie felg alu - warto?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "solar"

    Poza tym, mimo, że teraz nie bije, więc zostało w tym 3 zakładzie
    wyważone OK, to i tak zrobiono to tak sobie, bo nie zerwano starych
    ciężarków - część jest nowych, część starych i są rozrzucone po całym
    obwodzie.

    Chyba sobie robisz żarty - wyważali koła nie zdejmując ciężarków?
    Jeszcze czegoś takiego nie widziałem, ale może się czego nauczę :)

  • 12. Data: 2011-07-21 17:32:12
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 21 Lip, 16:12, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:

    > Chyba sobie robisz żarty - wyważali koła nie zdejmując ciężarków?
    > Jeszcze czegoś takiego nie widziałem, ale może się czego nauczę :)

    Mało widziałeś :), abstrahując nie zawsze jest po co ściągać klejone
    (w tym konkretnym przypadku było to wskazane jeśli są po całym
    obwodzie).

  • 13. Data: 2011-07-21 17:43:46
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kkk"

> [...]

    Mało widziałeś :), abstrahując nie zawsze jest po co ściągać klejone
    (w tym konkretnym przypadku było to wskazane jeśli są po całym

    No ale, takie nieodklejone ciężarki nie fałszują wyników pomiaru, były
    np. załozone do zupełnie innej opony? Poważnie pytam.

  • 14. Data: 2011-07-21 19:54:54
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 21 Lip, 17:43, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:

    > No ale, takie nieodklejone ciężarki nie fałszują wyników pomiaru, były
    > np. załozone do zupełnie innej opony? Poważnie pytam.

    Nie fałszują w żaden sposób, przy doważaniu wręcz bez sensu je zrywać
    na początku gdyż po wynikach pomiaru może wyjść np potrzeba doklejenia
    kolejnych 10gr (w tym samym miejscu) lub np potrzeba zredukowania
    wcześniej przyklejonych o 10gr. Generalnie powinno się kierować zasadą
    aby ciężarki były w możliwie jednym miejscu, " nie rozrzucone" po
    całej feldze.

  • 15. Data: 2011-07-21 20:15:15
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-21 19:54, kkk pisze:

    > wcześniej przyklejonych o 10gr. Generalnie powinno się kierować zasadą
    > aby ciężarki były w możliwie jednym miejscu, " nie rozrzucone" po
    > całej feldze.

    Wszyskich kół nie oglądałem, ale na jednym jest kilka starych kostek w
    jednym miejscu, kilka nowych jakieś 60st obok.
    Na drugim też dołożony jest nie jeden, ale kilka nowych ciężarków w
    innym miejscu niż stare.
    Póki na razie nie trzęsie nawet przy 150, nie będę ruszał...

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Nie podobało mi się, że inteligentni ludzie wierzą tylko dlatego,

  • 16. Data: 2011-07-21 21:16:28
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 21 Lip, 20:15, solar <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    > innym miejscu niż stare.
    > Póki na razie nie trzęsie nawet przy 150, nie będę ruszał...

    Ciężarki w kilku miejscach absolutnie nie wykluczają wyważenia
    koła :). Przeszkadzać mogą tylko estetycznie i co najwyżej wozisz parę
    zbędnych gram więcej.

    > Póki na razie nie trzęsie nawet przy 150, nie będę ruszał...

    To potwierdza, że nie wszyscy potrafią dobrze wyważyć koła.... i
    najprościej powiedzieć, że to wina felg....

  • 17. Data: 2011-07-21 21:20:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 21 Jul 2011 20:15:15 +0200 osobnik zwany solar
    wystukał:

> [...]
    > jest nie jeden, ale kilka nowych ciężarków w innym miejscu niż stare.
    > Póki na razie nie trzęsie nawet przy 150, nie będę ruszał...

    zmień warsztat.
    wyważanie zaczyna się od wywaleni wszystkich cieżarków.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2011-07-21 22:34:34
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-21 21:16, kkk pisze:

    > To potwierdza, że nie wszyscy potrafią dobrze wyważyć koła.... i
    > najprościej powiedzieć, że to wina felg....

    W tym cały ambaras, że 2 wyważycieli, po których trzęsło, nie
    powiedzieli nic. Natomiast ten ostatni, który doważał i zrobił to tak,
    że nie trzęsie, powiedział, że felgi do wymiany. I to mnie zmyliło. :)

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Ateista to człowiek niezależny umysłowo, który myśli sam za siebie."

  • 19. Data: 2011-07-22 08:52:11
    Od: Janusz <j...@w...pl>

    W dniu 20.07.2011 21:25, solar pisze:
    > Jakiś czas po wymianie opon na letnie pojechałem w trasę i okazało się,
    > że samochodem telepie powyżej 120 km/h. Nie podejrzewałem wyważenia, bo
    > (...)

    Ja w nieco innej sprawie. Mam pytanie co do felg alu.
    Widzę, że jest spora grupa mających doświadczenia z
    felgami aluminiowymi. A ja już się prawie zdecydowałem
    na kupno takowych, ale na razie jeżdżę na stalowych.
    Tyle że podobnie jak solara i mnie telepie powyżej 120.
    Wyważacze powiedzieli, że moje felgi są chyba za delikatne,
    bo w trzech stwierdzili jakieś wygięcia. Namawiają
    mnie na kupno alu na lato i na wyprostowanie stalowych
    na zimę. No i tu zagwozdka - co wybrać. Jeżeli te aluminiowe
    też się łatwo gną, to będzie to eksploatacja droga.
    Bo moje zawieszenie jest sztywne dosyć jak na nasze dziury.

    A moje pytania są takie: Czy felgi aluminiowe, ale kute,
    są lepsze (pod względem odkształcania się) od zwyczajnych,
    czyli odlewanych? A jak odróżnić jedne od drugich, i to
    przed kupnem?

    Jan

  • 20. Data: 2011-07-22 10:42:07
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 22 Lip, 08:52, Janusz <j...@w...pl> wrote:

    > Ja w nieco innej sprawie. Mam pytanie co do felg alu.
    > Widz , e jest spora grupa maj cych do wiadczenia z
    > felgami aluminiowymi. A ja ju si prawie zdecydowa em
    > na kupno takowych, ale na razie je d na stalowych.
    > Tyle e podobnie jak solara i mnie telepie powy ej 120.
    > Wywa acze powiedzieli, e moje felgi s chyba za delikatne,
    > bo w trzech stwierdzili jakie wygi cia. Namawiaj
    > mnie na kupno alu na lato i na wyprostowanie stalowych
    > na zim .

    Tak jak powyżej w tym poście - prostowanie może okazać się zbędne....

    Kute felgi na pewno będą mocniejsze tylko czy faktycznie Tobie
    potrzebne (cena) ? Najczęściej takie felgi wybiera się do sportu.
    Felgi aluminiowe wytwarzane tańszymi metodami i tak są najczęściej
    bardziej wytrzymałe od felg stalowych. A jak wpadniesz z dużą
    prędkością "w krater" to żadna felga nie będzie odpowiednio wytrzymała
    - jak się nie skrzywi to pęknie.