  • Data: 2011-07-22 08:52:11
    Temat: Re: Prostowanie felg alu - warto?
    Od: Janusz <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.07.2011 21:25, solar pisze:
    > Jakiś czas po wymianie opon na letnie pojechałem w trasę i okazało się,
    > że samochodem telepie powyżej 120 km/h. Nie podejrzewałem wyważenia, bo
    > (...)

    Ja w nieco innej sprawie. Mam pytanie co do felg alu.
    Widzę, że jest spora grupa mających doświadczenia z
    felgami aluminiowymi. A ja już się prawie zdecydowałem
    na kupno takowych, ale na razie jeżdżę na stalowych.
    Tyle że podobnie jak solara i mnie telepie powyżej 120.
    Wyważacze powiedzieli, że moje felgi są chyba za delikatne,
    bo w trzech stwierdzili jakieś wygięcia. Namawiają
    mnie na kupno alu na lato i na wyprostowanie stalowych
    na zimę. No i tu zagwozdka - co wybrać. Jeżeli te aluminiowe
    też się łatwo gną, to będzie to eksploatacja droga.
    Bo moje zawieszenie jest sztywne dosyć jak na nasze dziury.

    A moje pytania są takie: Czy felgi aluminiowe, ale kute,
    są lepsze (pod względem odkształcania się) od zwyczajnych,
    czyli odlewanych? A jak odróżnić jedne od drugich, i to
    przed kupnem?

    Jan