    From: Edek <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Proste jezyki kwerendowania
    Date: Sun, 13 Nov 2011 20:40:22 +0100

    On 11/13/2011 07:32 PM, Jacek Czerwinski wrote:

    > Dzięki za głos rozsądku lub "rozsądku" ...
    > jestem dość krytyczny do nowych słówek i modnych skrótowców, ale
    > niekiedy wyczytam tam coś rozsądnego.

    Nie wiem, dlaczego tak zacytowałeś, nie mówiłem o semantic web,
    tylko o pozostałych.

    > Coś, co stoi za "semantycznością" msz jest w tej niestety odchodzącej
    > części IT, pracy z informacją skawntyfikowaną, sklasyfikowaną. Osobiście
    > bym z tym sympatyzował, ale miliony (miliardy?) ludzi nie potrafią tak
    > podejść do informacji, danych. WYSIWYG jest "szczytem techniki".

    ffrefox - jak znajdzie "firefox", to będzie ok czy nie? Nie wymaga to
    żadnej gramatyki. Użytkownik nie musi wiedzieć, jak wyszukiwarka działa.

    > Pytanie, czy jest ta "mniejszość" która chce ("by" chciała), jak by
    > chciała (jaki syntax kwerend) i co by chciała. Jeśli wejdę w psychikę,
    > wczuję się z takiego statystycznego nieco zaawansowanego użytkownika
    > będzie lepiej, niż gdy go będę gwałcił do czegoś mu obcego.

    Jak każesz mu javascriptem zapodać query mongo DB, to faktycznie,
    może się okazać to za trudne i "obce".

    > Konkretnie w tym projekcie, niektóre podsystemy będę miały dość dobrze
    > sklasyfikowaną informację (np. relacyjne bd), ale inne mniej (lub wcale:
    > zaledwie data i autor jednostki informacji)

    Słabo znam temat semantic web, ale taki np. OWL to raczej ontologia
    niż relacyjne bazy danych.

    , a wyszukiwarkę bym w
    > maksymalnym stopniu dać wspólną, ma to chodzić w jednakowym look & feel,
    > (oraz jak już było, pogodzić blondynkę i zaawansowanego użytkownika).

    Standardem jest "wyszukiwanie zaawansowane" gdzie się klika opcje i
    podaje elementy, a po enter dostaje się "swoje" zapytanie w formie
    gramatyki kwerendy.

    Edek