  • Data: 2012-08-04 00:43:24
    Temat: Re: Prośba pilna o ocenę zestawu
    Od: micz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Łoooo, jaka tu dyskaszyn się zrobiła :)

    Dzięki Wam za opinię, chciałbym jeszcze troszkę dopytać:

    1a. MOBO: bo ja już głupieję - czy ja wybrałem sobie płytkę mATX??? Dawno nie
    siedziałem w temacie i może - laickie pytanie - czy jest jakiś powód, żeby brać ATX?
    One się różnią tylko wielkością i ilością slotów, czy np. ATX mają lepszy airflow?
    Albo czy potrzebują innej obudowy?

    1b. MOBO: wiecie - szukam płyty taniej, a solidnej :). Nie będę podkręcał (to na
    pewno), nie będę cudów wianków robił. Chcę płytę, która nie padnie po dwóch
    tygodniach, będzie miała FireWire, USB3.0 oczywiście, RAID, sporo złącz SATA (+
    najchętniej eSATA) i będzie dobrze siedzieć w niej ten 3770 (w sensie, żeby się płyta
    nie "gryzła" z prockiem).

    2. KINGSTONY w kwestii RAMU - jasne, że rozważę. Zobaczymy jak z kasą będzie :/ By
    the way: Czy mniejszy CL ma jakiś ZAUWAŻALNY w codziennej pracy sens?

    3a. GRAFIKA: od czasu, gdy kupiłem dziewczynie troszkuj przyoszczędzając AMD Phenom
    II 940 (bodaj, bo nie pomnę, tych cyferek na sto procent) i płytkę MSI ze
    zintegrowaną grafiką... nigdy więcej tego chyba nie zrobię. Nie brnąc w szczegóły -
    komputer zmulał się nieprzeciętnie do tego stopnia, że przesuwanie okien na ekranie
    odbywało się skokowo. Wrzuciłem jakiegoś prostego GeForce'a i problem zniknął. Tu co
    prawda, to nie MOBO ma grafikę zint., tylko CPU... nie wiem jak to się zachowuje...
    Ale dla bezpieczeństwa - wolę jednak kupić osobną kartę i dopiero jak się okażę, że
    ona gówno daje w Adobe, to ją sprzedać. Nie mam czasu na ryzyko, że zintegrowany
    układ mnie zawiedzie i będę się bawił w doinstalowywanie karty.

    3b. GRAFIKA: A po drugie wybrany przeze mnie do zestawu GF 560 ma wspomóc nieco
    pakiet adobe przy preview i renderach (AE i Premiere). Ja wiem, że wsparcie może
    okazać się minimalne, ale zawsze coś lepiej. W RAM już zainwestowałem (16 GB to
    raczej dość wygodna praca), w SSD także... została nadwyżka lekka na kartę. I TU
    PYTANIE: Czy ta 560-tka różni się czymś specjalnym od rzekomo certyfikowanej dla
    pakietu adobe 580-tki? W sensie, czy 580-tka ma jakiś specjalny cosik, który
    współpracuje z adobe, a 560-ta nie, czy też po prostu jest silniejsza (więcej CUDA)?

    3c. GRAFIKA: czemu te GB i Asusy takie nie polecane? Ta EVGA jest jakaś
    stabilniejsza? Mniej się grzeje? Jaki powód?

    4. DYSK: Obczaję zaraz Samsunga - jeśli różnica w cenie będzie sensowna, to
    faktycznie po co przepłacać.

    5. ZASILACZ - nie chcę kupować słabszego zasilacza, bo zamierzam w przyszłości
    dokładać dysków twardych. Miałem tak swego czasu, że w po 4-tym dysku zasilacz okazał
    się za słaby. Stąd 650W to tak z pewną bezpieczną wydaje mi się rezerwą mocy.

    6. OBUDOWA: Fractal Design obczajałem. Fajne, ale niestety drogie - i tak wyżyłowałem
    cenę kompa na maxa. Raczej pytam tu o to, czy ten Centurion się nadaje na tę płytę
    gł. na przykład (ja mam tendencję do przeoczenia czasem takich "szczegółów" i dlatego
    double check u specjalistów jest pożądany :)