  • 51. Data: 2014-06-12 14:04:52
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Radioelektroniki mam głęboko w piwnicy, a jak była akcja tutaj przekazywania
    > sobie to odbiłem się od jakiejś strony która chciała ode mnie tworzenia
    > konta i logowania się.

    Jak chcesz, to mam część zgromadzoną (3.6 GB).

    > Wyprzedzenie przed kolejnym impulsem jest opóźnieniem po poprzednim :).

    Jest jeszcze inaczej. Z impulsatora CKP (crankshaft position) idzie wiele
    impulsów na jeden obrót, jest natomiast drugi impulsator CMP (camshaft
    position, nazywany czasami czujnikiem fazy), który daje jeden impuls na
    obrót wałka rozrządu.

    Co ciekawe, komputer potrzebuje sygnału z CMP tylko do odpalenia, potem
    sam już sobie zlicza impulsy z CKP (CMP jedynie koryguje, ale może być
    po rozruchu odłączony i silnik dalej będzie działał).

    Nie wiem czy w każdym ECU tak jest, ale w tych, z którymi się spotkałem,
    tak było.

    A co jeszcze ciekawsze, komputer wykrywa oba zbocza z czujnika CKP,
    dlatego zmiana jego polaryzacji powoduje przesunięcie zapłonu i oprócz
    strzałów w dolot i wydech różne dziwne błędy (miałem przypadek, gdy po
    zamianie polaryzacji CKP były zgłaszane błędy dwóch z czterech cewek
    zapłonowych, zawsze tych samych i zawsze na maksymalnych obrotach, do
    których silnik nie dochodził).

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 52. Data: 2014-06-12 14:06:07
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Motocykle przerabiają.

    A co chcą osiągnąć zamieniając oryginalny moduł zapłonowy (jeżeli gaźniki)
    lub komputer (jeżeli wtrysk)?

  • 53. Data: 2014-06-12 14:26:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Thursday, June 12, 2014, 2:06:07 PM, you wrote:

    > A co chcą osiągnąć zamieniając oryginalny moduł zapłonowy (jeżeli gaźniki)
    > lub komputer (jeżeli wtrysk)?

    Chcą zwiększyć energię iskry na wysokich obrotach. Układ z
    kluczowaniem 12V się zazwyczaj nie wyrabia. Niedawno projektowałem
    transformator o mocy szczytowej 100W przy 450V dla DC-CDI...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 54. Data: 2014-06-12 15:08:51
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Chcą zwiększyć energię iskry na wysokich obrotach.

    To do ilu oni te silniki kręcą? Zwiększenie energii iskry naprawdę pomaga,
    czy to tylko placebo? Spotkałem się z tuningiem raczej po stronie mieszanki
    (turbina, podtlenek), nigdy nie widziałem tuningowania układu zapłonowego...

    > Układ z kluczowaniem 12V się zazwyczaj nie wyrabia.

    To co to za motocykle? Teraz nawet w chińskich skuterach jest CDI (AC)...

  • 55. Data: 2014-06-12 15:18:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Jak chcesz, to mam część zgromadzoną (3.6 GB).

    Się zastanowiłem.
    Chyba nie ma sensu = nie chcę.
    P.G.

  • 56. Data: 2014-06-12 16:25:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Thursday, June 12, 2014, 3:08:51 PM, you wrote:

    > To do ilu oni te silniki kręcą? Zwiększenie energii iskry naprawdę pomaga,
    > czy to tylko placebo?

    W układzie klasycznym energia iskry maleje przy wysokich obrotach.
    Przy DC-CDI energia jest stała.

    > Spotkałem się z tuningiem raczej po stronie mieszanki
    > (turbina, podtlenek), nigdy nie widziałem tuningowania układu zapłonowego...

    Bo to nie jest tuning dający jakieś rewelacyjne podniesienie
    parametrów - ot, silnik da się kręcić wyżej trochę.

    > To co to za motocykle? Teraz nawet w chińskich skuterach jest CDI (AC)...

    AC-CDI jest dobre właśnie do chińskich skuterów. Mała energia na
    niskich obrotach, mała energia na wysokich - bez sensu.

    --
    Best regards,
    RoMan