-
51. Data: 2014-06-12 14:04:52
Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:
> Radioelektroniki mam głęboko w piwnicy, a jak była akcja tutaj przekazywania
> sobie to odbiłem się od jakiejś strony która chciała ode mnie tworzenia
> konta i logowania się.
Jak chcesz, to mam część zgromadzoną (3.6 GB).
>> W ogole to ciekaw jestem jak sobie wspolczesne komputery radza - one chyba
>> musza iskrzyc _przed_ sygnalem z czujnika.
>> Niby obliczenia i odmierzanie czasow to trywialne zadanie dla uP, ale
>> jakos wolalbym odmierzac potrzebne opoznienie, niz przewidywac potrzebne
>> wyprzedzenie :-)
>>
> Wyprzedzenie przed kolejnym impulsem jest opóźnieniem po poprzednim :).
Jest jeszcze inaczej. Z impulsatora CKP (crankshaft position) idzie wiele
impulsów na jeden obrót, jest natomiast drugi impulsator CMP (camshaft
position, nazywany czasami czujnikiem fazy), który daje jeden impuls na
obrót wałka rozrządu.
Co ciekawe, komputer potrzebuje sygnału z CMP tylko do odpalenia, potem
sam już sobie zlicza impulsy z CKP (CMP jedynie koryguje, ale może być
po rozruchu odłączony i silnik dalej będzie działał).
Nie wiem czy w każdym ECU tak jest, ale w tych, z którymi się spotkałem,
tak było.
A co jeszcze ciekawsze, komputer wykrywa oba zbocza z czujnika CKP,
dlatego zmiana jego polaryzacji powoduje przesunięcie zapłonu i oprócz
strzałów w dolot i wydech różne dziwne błędy (miałem przypadek, gdy po
zamianie polaryzacji CKP były zgłaszane błędy dwóch z czterech cewek
zapłonowych, zawsze tych samych i zawsze na maksymalnych obrotach, do
których silnik nie dochodził).
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
-
52. Data: 2014-06-12 14:06:07
Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
>> Kosmita posiada jeszcze malucha czy poloneza w wersji 1 ?
>> Czy chce sobie do BMW wsadzic :-)
>
> Motocykle przerabiają.
A co chcą osiągnąć zamieniając oryginalny moduł zapłonowy (jeżeli gaźniki)
lub komputer (jeżeli wtrysk)?
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
-
53. Data: 2014-06-12 14:26:01
Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Adam,
Thursday, June 12, 2014, 2:06:07 PM, you wrote:
>>> Kosmita posiada jeszcze malucha czy poloneza w wersji 1 ?
>>> Czy chce sobie do BMW wsadzic :-)
>> Motocykle przerabiają.
> A co chcą osiągnąć zamieniając oryginalny moduł zapłonowy (jeżeli gaźniki)
> lub komputer (jeżeli wtrysk)?
Chcą zwiększyć energię iskry na wysokich obrotach. Układ z
kluczowaniem 12V się zazwyczaj nie wyrabia. Niedawno projektowałem
transformator o mocy szczytowej 100W przy 450V dla DC-CDI...
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
54. Data: 2014-06-12 15:08:51
Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
> Chcą zwiększyć energię iskry na wysokich obrotach.
To do ilu oni te silniki kręcą? Zwiększenie energii iskry naprawdę pomaga,
czy to tylko placebo? Spotkałem się z tuningiem raczej po stronie mieszanki
(turbina, podtlenek), nigdy nie widziałem tuningowania układu zapłonowego...
> Układ z kluczowaniem 12V się zazwyczaj nie wyrabia.
To co to za motocykle? Teraz nawet w chińskich skuterach jest CDI (AC)...
--
SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
http://www.chmurka.net/
-
55. Data: 2014-06-12 15:18:18
Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
news:gof.pme.1402574692@news.chmurka.net...
>
>> Radioelektroniki mam głęboko w piwnicy, a jak była akcja tutaj
>> przekazywania
>> sobie to odbiłem się od jakiejś strony która chciała ode mnie tworzenia
>> konta i logowania się.
>
> Jak chcesz, to mam część zgromadzoną (3.6 GB).
>
Się zastanowiłem.
Chyba nie ma sensu = nie chcę.
P.G.
-
56. Data: 2014-06-12 16:25:13
Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Adam,
Thursday, June 12, 2014, 3:08:51 PM, you wrote:
>> Chcą zwiększyć energię iskry na wysokich obrotach.
> To do ilu oni te silniki kręcą? Zwiększenie energii iskry naprawdę pomaga,
> czy to tylko placebo?
W układzie klasycznym energia iskry maleje przy wysokich obrotach.
Przy DC-CDI energia jest stała.
> Spotkałem się z tuningiem raczej po stronie mieszanki
> (turbina, podtlenek), nigdy nie widziałem tuningowania układu zapłonowego...
Bo to nie jest tuning dający jakieś rewelacyjne podniesienie
parametrów - ot, silnik da się kręcić wyżej trochę.
>> Układ z kluczowaniem 12V się zazwyczaj nie wyrabia.
> To co to za motocykle? Teraz nawet w chińskich skuterach jest CDI (AC)...
AC-CDI jest dobre właśnie do chińskich skuterów. Mała energia na
niskich obrotach, mała energia na wysokich - bez sensu.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)