  • Data: 2014-06-09 19:12:26
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:5395d8b4$0$2240$65785112@news.neostrada.pl...

    > Piotr pisal o zaplonie tyrystorowym.
    > Zasada dzialania identyczna - kondensator ladujemy do wysokiego napiecia i
    > tyrystorem rozladowujemy przez transformator.
    >
    > Jaka musi byc wielkosc transformatora, aby cala energie przekazac ?

    Nie mogłem śledzić dyskusji na bieżąco.
    W tym co pisałem energię gromadziło się w rdzeniu i potem ona sobie
    przelatywała do kondensatora.
    Nie chce skłamać, bo nie znam dokładnych definicji tych określeń, ale to
    chyba fly-back.
    Podobało mi się, że uzależnienie czasu trwania impulsu gromadzącego energię
    on napięcia zasilania stabilizowało znakomicie ilość energii zgromadzonej w
    kondensatorze. Przy zasilaniu 6V (w czasie rozruchu) i normalnie 12V
    napięcie na kondensatorze było prawie takie samo.
    Oczywiście ograniczało to maksymalną ilość zapłonów (prędkość obrotową
    silnika) przy 6V, ale w czasie rozruchu raczej nie pracuje on na maksa.
    P.G.