  • Data: 2010-08-19 08:27:05
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: "Teodor" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej Sobczak" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7436f47d-de32-467f-9319-931a534c9afb@p7g2000yqa
    .googlegroups.com...
    On 16 Sie, 12:50, Jakub Owczarski <j...@g...com> wrote:

    > Nie. Nawiązanie do prawa jazdy służy pokazaniu, że cała koncepcja
    > egzaminowania ludzi nie jest ani nowa, ani straszna, ani nawet
    > egzotyczna. Ta analogia pokazuje też, że płacenie za egzamin nie jest
    > absurdem, że wymaganie od kogoś, aby posiadał taki papier nie jest
    > nielegalne i że pojawienie się w określonym miejscu i czasie (co zdaje
    > się jest problemem dla niektórych) nie ociera się jeszcze o represje
    > znane z najgorszych reżimów.
    > To jest nasze codzienne życie, któro nikomu normalnemu nie sprawia
    > problemów.

    Chłopie, na jakim świecie ty żyjesz?
    Czy nie widzisz, co dzieje się z prawnikami w Polsce, z samorządu zrobili
    mafię, do której możesz dostać się po zdaniu egzaminów i protekcji tatusia
    albo kogoś znajomego? Dla Ciebie to jest normalne? Nie przeszkadza Ci to, że
    sprawy w sądach ciągną się latami, zapadają absurdalne wyroki a ludzie bez
    wyroków w sądowych siedzą w aresztach po pięć lat?

    A może specjalizacje lekarskie gdzie ten proces doprowadzono do absurdu?
    Efekt jest taki, że za kilka lat zacznie brakować specjalistów, już teraz w
    niektórych województwach średnia wieku u chirurgów przekroczyła 55 lat.

    > W skrócie: skoro społeczeństwo mogło zaakceptować koncepcję prawa
    > jazdy (czy też tłumacza przysięgłego, architekta, itd.), to krew też
    > by się nie polała gdyby podobnie uregulować rynek IT, zwłaszcza jeśli
    > taka regulacja dotyczyłaby tylko wybranych części branży.

    Tylko, czemu to ma służyć?
    Podniesieniu, jakości pisanego softu, czy tworzeniu następnych stanowisk i
    zadowoleniu biurwokratów? Bo widzisz trzeba utworzyć nowy urząd zatrudnić
    nowe biurwy specjalizujące się w IT, należałoby także pomyśleć o urzędzie do
    kontroli utworzonego urzędu. Odpowiedz mi, proszę, czy to poprawi, jakość
    oprogramowania, czy dzięki temu ilość wdrożeń zakończonych sukcesem wrośnie
    do 100 procent?

    Co do "wybranych części branży" rozporządzenia Urzędu do Spraw Jakości
    Oprogramowania Maszyn Elektronowych i Troski o Dobro Użytkowników
    Posługujących się Tymi Maszynami i Podobnymi Urządzeniami, będą wyglądały
    tak:
    Rok 2012:
    Art1. Kontrolą jakości obejmuje się firmy tworzące oprogramowanie pracujące
    w urzędach administracji państwowej.
    Rok 2014:
    Art1. W rozporządzeniu z roku 2012 w artykule 1 dodaje się słowa: oraz
    administracji samorządowej.
    Rok 2015:
    Art1. W rozporządzeniu z roku 2014 w artykule 1 dodaje się słowa: oraz
    firmach z udziałem własności skarbu państwa.
    Rok 2017:
    Art1. W rozporządzeniu z roku 2015 w artykule 1 po słowach "oprogramowanie
    pracujące" skreśla się wszystkie słowa i zastępuje je słowem "wszędzie".

    Tak będzie wyglądała przyszłość.