    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę inaczej
    Date: Sat, 12 Nov 2011 20:24:00 +0100

    Dnia Sat, 12 Nov 2011 00:53:49 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > W 1976 roku najniższa krajowa wynosiła 1200zł. Ale tak mało nie
    > zarabiał nikt. Normą były zarobki powyżej 2000zł. A dolar jeszcze
    > 100zł nie kosztował.

    No ale co twierdzisz - ze w roku powiedzmy 1988 zarabialo sie jeszcze
    wiecej, czy znacznie mniej niz 20$ ?

    > Tak, bo pomyliłeś stare ST-225 z ST-251 i ST-251-1 - to ładnych parę
    > lat różnicy. Tym bardziej, że już wchodziły szturmem dyski ATA, ze
    > słynnym ST-351 na początku.

    O pojemnosci 40 MB ? :-)

    > 20MB pakowano do XT, do AT/286 raczej poniżej 40MB się nie schodziło.

    Byly i 20MB jesli mnie skleroza nie myli. Oczywiscie w kolejnych latach
    pojemnosci rosly.

    > Nie - COCOM rozluźnili. AT/386 i duże dyski stały się w Polsce
    > dostępne.

    Watpie. Az tak bardzo sie cocomem nie przejmowalismy.
    Albo po prostu miales jakies stare AT jeszcze dyskiem 40MB, podczas gdy
    inni kupowali juz 80, albo troche pomyliles lata.

    > W domu służbowy 386 miałem w 1991 roku.

    Sluzbowy PC. _Personal_ computer.
    A byla jeszcze klasa _Home_ Computer.

    > Chociażby. Chociaż w liczeniu listy płac Meritum nie był szybszy od
    > wprawnej księgowej z jej Ascotą (nie chodzi o symator, tylko o maszynę
    > księgującą z kasetą dostosowującą do tworzenia list płac)

    No ale to wspomagane, mnie bardziej interesuja czasy z liczydlem czy nawet
    z kalkulatorem. Zeszyty na te konta mialy czy co ?

    J.