  • Data: 2011-11-13 00:46:32
    Temat: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę inaczej
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-11-13 00:28, Jerry1111 wrote:
    [.....]
    > Pointery nie sa defaultowo signed, ale w wielu programach tak jest
    > (INT_PTR/LONG_PTR). Dlatego nawet jak wystartujesz windowsa z /3GB
    > switchem, to jeszcze potrzebujesz swoj program skompilowac z flaga
    > /LARGEADDRESSAWARE zeby program mogl dostac wiecej niz 2GB. Inaczej
    > Windows pokaze programowi adresy do (2^31)-1
    Ta flaga nie jest parametrem kompilatora tylko linkera i AFAIK jej
    jedynym efektem jest ustawienie odpowiedniej flagi w nagłówku EXE-ka co
    w połączeniu z odpowiednim parametrem przekazanym kernelowi pozwoli dać
    procesowi więcej niż 2GiB przestrzeni.

    > Nie instrukcje tylko arytmetyka pointerow w wielu programach.
    > http://stackoverflow.com/questions/5185406/how-does-
    the-large-address-aware-flag-work-for-32-bit-applica
    tions-on-64-bit-com
    Ale przecież błędna arytmetyka pointerów nie wynika z ograniczeń
    procesora czy systemu tylko z niedbalstwa tudzież braku wyobraźni
    niektórych programistów. Zresztą nie tyle czystej arytmetyki bym się
    obawiał a operacji logicznych na najstarszym bicie adresu którą to
    sztuczkę podobno niektórzy wykorzystują do zwracania błędów.