  • 31. Data: 2010-02-10 10:20:02
    Temat: Re: Prośba o ocenę zestawu biurowo/projektowego
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <R...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:hku0ag$qk4$1@polsl.pl...
    > A do tego mam nieco więcej doświadczenia,
    > niż 7 lat.

    No to jest argument! Mogłeś tak od razu ;-))

    Wracając do tematu...
    7 lat i pad jednego dysku na 100 to już jest jakaś konkretna statystyka.
    Mnie osobiście, w użytku "domowym" i w poprzednich miejscach pracy (w
    których akurat nie pracowałem tyle co w obecnym) od 20 lat nie padł żaden
    dysk ;-)
    Komputery co kilka lat trzeba wymieniać lub w najgorszym wypadku
    modernizować jeśli chce się spać spokojnie.
    Oczywiście nie wykluczam, że awarii ulegają też dyski nowe (np wadliwa
    partia) ale nie rób z tego fetyszu i nie strasz autora wątku utratą danych
    po spięciu 2 dysków w Raid 0. Przyrost "prędkości" całego systemu jest
    zauważalny i przy dzisiejszych śmiesznych wręcz cenach dysków taki krok IMO
    ma sens.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 32. Data: 2010-02-10 10:47:24
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    quent pisze:
    > danych po spięciu 2 dysków w Raid 0. Przyrost "prędkości" całego systemu
    > jest zauważalny i przy dzisiejszych śmiesznych wręcz cenach dysków taki
    > krok IMO ma sens.

    A według mnie jest mało zauważalny i okupiony wzrostem hałasu
    i ryzyka awarii. Myślę, że na tym należy zakończyć dyskusję.
    Pytający sam oceni, komu bardziej ufa i czyje argumenty bar-
    dziej do niego przemawiają.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 33. Data: 2010-02-10 11:16:53
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 10 Lut, 11:47, Radosław Sokół <R...@p...pl> wrote:

> [...]
    > i ryzyka awarii. Myślę, że na tym należy zakończyć dyskusję.
    > Pytający sam oceni, komu bardziej ufa i czyje argumenty bar-

    Wasza wymiana zdań jest bardzo cenna dla mnie, sporo mi uświadomiła.
    Przyznam, że z początku byłem napalony na tego raida jak szczerbaty na
    suchary, pewnie z tego względu że to rozwiązanie potaniało bardzo
    ostatnimi czasy oraz że nigdy nie miałem takiego czegoś w rękach i
    chciałbym się pobawić. Ale biorąc pod uwagę charakter pracy tego
    komputera chyba faktycznie raid nie ma sensu, szybsze odpalanie
    systemu jest fajne ale jak się go włącza rano i potem komp działa
    przez naście godzin, to w zasadzie żadne udogodnienie. Pobawię się
    raidem kiedyś jak będę składał złoma dla siebie :]

    Obecnie planuję kupić jakiegoś szybkiego samsunga 3,5" a w razie gdyby
    faktycznie było go słychać na zewnątrz, zapakuję go w taką wyciszarkę:

    http://www.proline.pl/sklep.php?p=SCY+QUIET+DRIVE

    Cena sumaryczna wyjdzie wtedy jak za 2 dyski, ale myślę że samsung +
    dobra obudowa powinno sprawić że nie będzie hałasu. Pożyjemy
    zobaczymy.

    Pzdr.
    L.

  • 34. Data: 2010-02-10 11:17:49
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > i ryzyka awarii. Myślę, że na tym należy zakończyć dyskusję.
    > Pytający sam oceni, komu bardziej ufa i czyje argumenty bar-

    Poza naszymi 2. opiniami w sieci można znaleźć całą masę innych opinii, (na
    mniej lub bardziej zaufanych portalach tematycznych) testów i innych wrażeń
    z użytkowania Raid0.
    Każdy zainteresowany, nie tylko autor wątku, może się z nimi zapoznać :-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 35. Data: 2010-02-10 11:23:52
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > szybsze odpalanie
    > systemu jest fajne

    To tak jakby tylko system ładował się z dysku...
    Wszystkie operacje dyskowe dostają kopa. Przynajmniej w moim systemie i
    wielu innych użytkowników opisujących to w necie ;-)
    Możliwe, że akurat w Twoim przypadku to nie jest potrzebne ale skoro jest to
    tak tanie to dlaczego nie zafundować sobie tego komfortu?
    To jest oczywiście pytanie retoryczne. 150zł więcej albo strach przed awarią
    dysku może mieć znaczenie, nie przeczę.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 36. Data: 2010-02-10 11:40:41
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 10 Lut, 12:23, "quent" <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > tak tanie to dlaczego nie zafundować sobie tego komfortu?
    > To jest oczywiście pytanie retoryczne. 150zł więcej albo strach przed awarią

    Sęk w tym że moja wymęczona cena zestawu mocno skoczy, jeżeli w paru
    miejscach poszaleję o dorzucę to tu to tam tą stówkę więcej :] Jak
    będę dla siebie składał kiedyś kompa to na pewno raida wrzucę, ale
    teściu odpala system, wczytuje parę rysunków i potem w zasadzie jego
    praca z dyskiem ogranicza się do klikania save co jakiś czas...

    Pzdr.
    L.

  • 37. Data: 2010-02-10 11:44:00
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Jasna sprawa... w takim razie nie ma sensu.
    Wiem co to znaczy składać dla kogoś komputer.
    Czasem chce się przedobrzyć bo w sumie niewiele to kosztuje a potem same
    problemy z tym są ;-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 38. Data: 2010-02-10 15:16:06
    Od: Wiesław <n...@p...onet.pl>

    Dnia 10-02-2010 o 10:44:06 Radosław Sokół <R...@p...pl>
    napisał(a):

    > A czemu ma nie działać? Nie będzie pełnego dual-channel, co
    > oczywiście nie jest najlepszym rozwiązaniem (może jednak
    > lepiej 2x2 GiB?), ale działać powinno -- ino nieco wolniej.
    > A na pewno nie będzie problemu z ilością pamięci -- na tym
    > samym modelu płyty mam 4x2 GiB obsadzone.

    Można wsadzić 2x2GB + 2x1GB. Wtedy będzie 6GB w dualu.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 39. Data: 2010-02-11 07:52:15
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Wed, 10 Feb 2010 03:16:53 -0800 (PST), Lisciasty wrote:

> [...]
    > chciałbym się pobawić. Ale biorąc pod uwagę charakter pracy tego
    > komputera chyba faktycznie raid nie ma sensu, szybsze odpalanie

    No to pamiętaj jeszcze że prawdziwa zabawa w RAID ma sens tylko w przypadku
    prawdziwych kontrolerów lub soft-raid'a (nie wiem czy to na windows da się
    jakoś przeprowadzić). Uruchamianie macierzy RAID na fake-raidach które są
    tak popularne w domowych płytach głównych jest proszeniem się o kłopoty.

    Daruj sobie tego raida, nie wierz w magiczną bezawaryjność dysków. Jak
    słyszę że ktoś opiekuje się setkami komputerów i nie spotkał uwalonych
    dysków to dziwnym mi się to wydaje :) Albo gość ma do czynienia z samymi
    markowymi pecetami, albo ja mam jakiegoś pecha... Również mam do czynienia z
    więcej niż jednym pecetem i zajmuję się tym zawodowo - uszkodzenie dysku
    twardego to wcale częsta usterka IMO.

    Jak chcesz mieć szybki start systemu to zainteresuj się ram-dyskiem lub
    dyskami ssd. Ale raida0 sobie odpuść.

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Mad ? affected with a high degree of intellectual independence.

  • 40. Data: 2010-02-11 08:15:06
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > więcej niż jednym pecetem i zajmuję się tym zawodowo - uszkodzenie dysku

    Rejestrujemy każdą awarię i takie są fakty. W ciągu 7 lat padł jeden dysk!
    Uwierz mi... chciałbym, żeby było inaczej ;-D

    Markowy komputer nie ma tu nic do rzeczy. Siedzi w nim taki sam dysk jak w
    każdym innym.
    Ok 60% komputerów mamy od Dell-a ale to dopiero od ok. 4 lat - sukcesywnie
    zmienialiśmy. Reszta to składaki zwykłe o najróżniejszych konfiguracjach.
    Poza tym akurat z tymi Dell-ami mamy sporo problemów. Zasilacze padają jak
    muchy :-/
    Widać, że akurat ja mam pecha do zasilaczy a Ty do dysków ;-)

    Pozdr.