  • 1. Data: 2009-02-07 12:38:18
    Temat: Prośba o RAFy
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Czy mógłby mi ktoś podesłać kilka RAFów z matrycy SR, ale takich, gdzie
    jest duża DR sceny ??? Te, które są na raw.fotosite.pl absolutnie nie
    pokazują możliwości matrycy pod względem dynamiki, czyli głównego atutu
    Fuji. Wszystkie z zamieszczonych tam zdjęć da się spokojnie wywołać
    tylko z pikseli S. Piksele R praktycznie nie brały tam udziału (trochę
    nieba zarejestrowały i niektóre jasne elementy, które i tak zostały
    zarejestrowane przez piksele S).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 2. Data: 2009-02-07 14:07:56
    Temat: Re: Prośba o RAFy
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze "Paweł W.":

> [...]
    > tylko z pikseli S. Piksele R praktycznie nie brały tam udziału (trochę
    > nieba zarejestrowały i niektóre jasne elementy, które i tak zostały

    http://ds5.agh.edu.pl/~mathu/s5raw/

    To są jakieś stare, ale takie o jakie ci chodzi.

    Dziś może coś jeszcze dorzucę.

  • 3. Data: 2009-02-07 14:12:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > To są jakieś stare, ale takie o jakie ci chodzi.

    THX.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-02-07 14:18:21
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    > http://ds5.agh.edu.pl/~mathu/s5raw/

    A masz jakieś w formacie RAF, a nie DNG, bo s7raw tego nie czyta, a co
    robi z tym ACR, to nie wiem. Ekspozycja na -2,5EV i fill light na 150,
    ale nie wiem, czy to jest robione na obu rodzajach pikseli, czy nie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-02-07 14:25:55
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze "Paweł W.":

    > A masz jakieś w formacie RAF, a nie DNG, bo s7raw tego nie czyta, a co
    > robi z tym ACR, to nie wiem. Ekspozycja na -2,5EV i fill light na 150,
    > ale nie wiem, czy to jest robione na obu rodzajach pikseli, czy nie.

    Nie mam RAF, za dużo zajmują a i tak korzystam tylko z ACR.
    Mogę co najzwyżej zrobić kilka nowych tak na szybko.

    ACR na 100% korzysta z obu typów pikseli i użytkownicy zgodnie twierdzą że
    robi to najlepiej ze wszystkich wywoływaczek.

    Jeszcze ten ściągnij:

    http://ds5.agh.edu.pl/~mathu/DSCF0187.dng

    Potestuję nowego 35/2 i zrobię kilka takich z dużą dynamiką (jeżeli warunki
    pozwolą).

  • 6. Data: 2009-02-07 14:31:50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    >
    > http://ds5.agh.edu.pl/~mathu/DSCF0187.dng
    >
    > Potestuję nowego 35/2 i zrobię kilka takich z dużą dynamiką (jeżeli warunki

    Jak będziesz miał jakiegoś fajnego rafa, to zanim przekonwertujesz,
    wrzuć go np. na www.wyslijto.pl i podeślij mi linka do niego i linka do
    skasowania, to skasuję z serwera, jak pobiorę.
    Dzięki.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-02-08 00:18:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze "Paweł W.":

> [...]
    > wrzuć go np. na www.wyslijto.pl i podeślij mi linka do niego i linka do
    > skasowania, to skasuję z serwera, jak pobiorę.

    Wgrałem do tego samego katalogu.

  • 8. Data: 2009-02-08 17:17:12
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mateusz Ludwin:

    > Rzecze "Paweł W.":

    > Wgrałem do tego samego katalogu.

    Otworzyłem na próbę w s7raw - ten program to koszmarek, nie używaj go do
    niczego innego niż obejrzenie ile siedzi w pikselach R, bo się tylko
    zniechęcisz do S5. W ACR wychodzą ładne zdjęcia ze wszystkimi szczegółami, w
    s7raw wyblakła papka.

  • 9. Data: 2009-02-08 19:14:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze "Paweł W.":

    > Wgrałem do tego samego katalogu.

    Jestem pod nieustającym wrażeniem tego, co można wyciągnąć z tych RAFów.
    Faktycznie ACR świetnie sobie z tym radzi. Jaka szkoda, że siedzę w
    Pentaksie. Trochę szkoda mi teraz się wyprzedawać i zmieniać system, tym
    bardziej, że Fuji zapowiada rezygnację z rynku dslr, a ta nowa matryca
    może nie być tak dobra jak stara pod względem szumów w cieniach.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-02-09 04:04:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Feb 2009, Mateusz Ludwin wrote:

> [...]
    > niczego innego niż obejrzenie ile siedzi w pikselach R, bo się tylko
    > zniechęcisz do S5. W ACR wychodzą ładne zdjęcia ze wszystkimi szczegółami,

    Ja skądś znam ten tekst!!!
    "Nieostre i mdłe", albo jakoś tak to szło :O
    O KM A200 piszę :P

    Żeby nie było.
    Zdecydowanie masz rację jak chodzi o "wziąć i szybko zrobić gotowca".
    Nawet już jedną licytację o PSE na alledrogo przegrałem ;P
    Ale na kreatywność zdecydowanie pozwala właśnie S7raw.
    O diagnostyce nie wspomnę (z ACE nie wynika *nic* oprócz... wyniku,
    całkiem dobrego[1] zrobionego "zielonym programem").
    [1] za wyjątkiem przypadków MOCNEGO wyciągnięcia z cieni, kiedy to
    jest problem z za wysokim nasyceniem kolorkami w tychże.

    pzdr, Gotfryd