    From: Wiesiek <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Prośba do właścicieli poddomen domeny warszawa.pl
    Date: Wed, 11 Feb 2004 13:15:22 +0100

    On Wed, 11 Feb 2004 12:04:47 +0100, "Marcin Kapski"
    <a...@b...plNOSPAM> wrote:

    >Mnie najbardziej interesuje kto tak naprawdę dał takie prawa nask.
    >domeny regionalne rozumiem oraz prawo do ich przekazywania na rzecz uM
    >ale nie rozumiem domen finkcjonalnych, (np. sklep.pl sex.pl i inne ) to jest
    >dopiero rozbój w biały dzień.
    w koncu oni maja Master NSa i oni dokonuja tych wpisow.
    To ze w domenach funkcjonalnych jest duzo wpisow swiadczy ze domeny sa
    chodliwe i nask chce na tym zarobic. To chyba proste prawda ?
    Po za tym oni maja prawo modyfikacji dancyh w internicu. Tak bylo od
    wiekow i tak jest.

    Takie postepowanie ma pewne plusy.
    Niech ci bedzie ta domena sklep.pl
    wyobraz sobie ze chcesz cosik.sklep.pl i ktos ci ja deleguje.
    Teraz ten ktos sprzedaje domene np mi.
    Czy ja musze wpisac do NSa twoja subdomenke? niby dlaczego ?
    Jak podpiszesz ze mna umowe to nie ma problemu. A jak ja sprzedam to
    zabawa zaczyna sie od poczatku. A co by bylo jakbym tak postanowil ze
    nikomu w domenie sklep.pl nie deleguje NSow ?
    Pozostaje sprawa techniczna jak informowanie klienta ze domena
    nadrzedna ulegla zmianie (dane osobowe albo NSy).
    NASK akurat informuje tylko jak sie nowa pojawi ew przerejestruje
    ktos. Nie informuje jak usuwaja. Z tego typu procederem spotkalem sie
    zdaje sie tylko w cyfronecie. Pozostali wogole nie informuja. A
    sprawdzaj sobie i sam sobie wyrzucaj wpisy.
    Mam nawet na celowiniku firme ktora tylko wpisuje nsy. Nigdy nie
    wyrzuca domen, pomimo iz delegacja juz daawno zostala zmieniona.
    Domene rowniez mozna zarejestrowac w dwojaki sposob:
    - na firme
    - prywatnie
    Wiadomo prywatny user nie wystawi ci faktury VAT etc (aka US)
    Lubia byc z tego problemy w ksiegowosci.
    Taki ksztalt jak to teraz jest nieco dobry bo wprowadza pewien
    porzadek - niestety komercyjny, ale za stala kwote.

    Dla przykladu moge tez podac domene piotrkow.pl ktorej wlascicielem
    jest tpnet. Ceny moga sie zmieniac jak w kalejdoskopie.

    >Czy mógłby mi ktoś wskazać akt prawny uprawniający do kontroli tych domen ?
    Nie jestem prawnikiem wiec nie wiem czy cosik takiego istnieje.
    Ktos ci juz pisal:
    Domene uzyskujesz na podstawie umowy i przy akceptowaniu regulaminu.
    Nie pasuje ci cos:
    1) zrezygnuj z tej domeny
    2) swoich praw dochodz w sadzie

    Przynajmniej poltora roku temu NASK obstawal (jak sie tyczy domen)
    zawsze po stronie silniejszego - UM - wlasciciela praw do danej nazwy.
    Kolega chcial zarejestrowac domene: unix.miasto.pl i zostal odprawiony
    z kwitkiem ktory musial podpisac mu wlasciciel praw do nazwy Unix. ;)
    Wiadomo kto nim jest chyba :)

    --
    Wiesiek