    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prolific, FTDI ... USB RS-232
    Date: Sat, 5 Mar 2016 12:27:08 +0100

    Użytkownik "astro"

    Znalazlem cos takiego:
    Prolific USB To Serial Driver Fix
    www.ifamilysoftware.com/news37.html
    ---
    No ale ja to wiem. Tylko, że ten sterownik 3.3 jest stary. Jakie dokładnie
    problemy rozwiązuje nowy a jakie dokłada ciężko powiedzieć, ale ogólnie nowy
    jest raczej lepszy. Kiedyś np sterownik kabelka działał póki nie uruchomiłem
    hibernacji, wtedy wysypywał system i aktualizacja sterownika ten problem
    rozwiązała. Ale aktualnie aktualizacja czyni oba moje kabelki bezużytecznymi
    (oczywiście 3.3 problem rozwiązuje). Nie wiem czy one są podróbami czy nie
    są, ale ... no działają od wielu lat, więc pieprzenie o ich słabej jakości
    trafić do mnie nie może. Więc by nie kręcić się tak w kółko szukam dobrze
    rokującego zestawu sprzętu i sterowników.

    Mam tez glupi pomysl: moze kup znienawidzone, chinskie HL-340 (jak
    rozumiem, tak nazywa sie chip dla RS232, a CH340G jest dla UART?)? :)
    Pelno w sieci utyskiwan na te produkty, ale wynikaja one prawdopodobnie z
    instalowania nieodpowiednich sterownikow.
    Ten sprzedawca kabla za 1.19 USD
    www.aliexpress.com/item/HL-340-USB-to-serial-cable-C
    OM-USB-RS232-USB-9-pin-serial-cable-support-win7/325
    82654368.html
    ---
    No piękna cena tylko to idzie tygodniami. Naprawdę wolałbym kupić w Polsce i
    zapłacić więcej za markowy sprzęt, ale nawet nie mam pomysłu jak go odróżnić
    od tych podrób i/lub gdzie uderzać.

    linkuje nawet drivery
    http://pan.baidu.com/share/link?shareid=388319&uk=32
    2357029
    www.aliexpress.com/item/USB-2-0-to-RS232-Chipset-CH3
    40-Serial-Converter-9-Pin-Adapter-for-Win7-8/3258036
    4381.html
    ---
    A ten ostatni link to nie działa.

    Nie mam pojecia, czy ma on wyprowadzone wszystkie linie sygnalowe RS-232.
    To rozwiazanie ma jednak pewne zalety. Windows chyba nie ma sterownikow do
    niego w "repozytorium" - nie uaktualnia sie same do niekompatybilnej
    wersji. Poza tym ten chip jest tak tani i ma tak zla renome, ze raczej
    chinczycy nie beda podrabiac samych siebie :)
    ---
    No ... jest coś w tym co piszesz. Tak analizując co się pojawia przy
    podłączaniu tego i owego dostrzegłem właśnie jakieś *340 na liście urządzeń.
    Arduino, które chyba te sterowniki ma dobre.