  • Data: 2016-03-05 12:32:19
    Temat: Re: Prolific, FTDI ... USB RS-232
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MKi"

    > Nosz ... przestały mi działać oba kabelki Prolific USB RS-232 w sensie,
    > że na nowym kompie nie działają z nowymi sterownikami. Mam już
    > serdecznie dosyć czytania o ich blokowaniu podróbek i nie widzę powodu
    > by działać na starożytnych sterownikach by to obejść. Widzę, że jakiś
    > Unitek np daje sterowniki FTDI, ale .. to są jego kabelki a jeden, który
    > mam w ręce raczej wcale nie działa. Może podróba Uniteka dla odmiany.
    > Mam w każdym razie dość.
    >
    > Co dokładnie mam nabyć normalnego, co działa i najlepiej rokuje bym nie
> [...]

    Jeśli nie boisz się troszkę poprogramować, to można rozważyć kontrolerek
    EFM8UB10xx produkcji SiLabs - jest toto na rdzeniu 8051, dostępny jest
    darmowy kompilator KEIL i jest gotowy przykład konwersji UART-USB.

    Nie wgłębiałem się akurat w to zastosowanie, ale z opisu w dokumentacji
    przykładu zrozumiałem, ze nie wymaga żadnych sterowników.

    Procek w Farnellu kosztuje 2,31 zł.
    ---
    Trochę daleko od tego, co chcę. Chciałem tylko adapter USB-RS232, który nie
    przestanie mi działać za jakiś czas wraz z aktualizacją Windows. Choć teraz
    myślę, że może wcale nie tak daleko. Gdyby np ... ten adapter był podłączany
    nie USB a bezprzewodowo ...