    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Projektowanie - źródło napięcia pull-up
    Date: Tue, 6 Sep 2016 22:47:39 +0200

    W dniu 2016-09-06 o 18:41, Atlantis pisze:

    > Nie w tym przypadku:
    > 1) Linia RESET układu ENC28J60 nie jest podłączona do żadnego GPIO.
    > Reset można wywołać programowo, przez wpisanie odpowiedniej wartości do
    > rejestru i z tego rozwiązania korzystają wszystkie sterowniki, z którymi
    > się spotkałem. Trzeba jednak wymusić na tej linii stan wysoki, żeby
    > układ się nie restartował.

    To nie powinno robić problemów - przedłuży tylko stan resetu enc jeżeli
    zasilanie malinki będzie wolniejsze. Jeżeli szybsze... to zawsze możesz
    sprawę załatwić małym kondensatorem do masy na samej nodze enc. Z tym,
    żeby nie był za duży, żeby poradzić sobie ze stanami krótkotrwałych
    zaników zasilania. Czasem się daje równolegle do takiego opornika diodę
    rozładowującą (katoda do zasilania, w tym przypadku szybciej
    spadajacego), ale generalnie wystarcza odpowiedni dobór pojemności, a
    może w ogóle nie trzeba jej będzie dawać.

    > 2) Z tego co pamiętam, zalecane jest stosowanie zewnętrznego rezystora
    > podciągającego na liniach CS interfejsu SPI. Chyba, że w przypadku
    > Raspberry Pi ta zasada nie obowiązuje?

    CS jest wystawiany zapewne przez RPi, czyli raczej lepiej żeby był
    podciągany do jego zasilania właśnie, o ile rozpatrujemy kwestię
    polaryzacji. Co innego jeżeli mamy względnie długą linię i chodzi nam o
    zakłócenia - wtedy lepiej dać pull-upa do zasilania enc. Moim zdaniem
    jeżeli masz przykłady wskazujace na konfigurację RPi plus ENC zasilane
    jak u Ciebie, to powinno być OK o ile nie masz długiej ścieżki CS.

    Pozdrawiam

    DD