  • Data: 2016-09-06 11:53:20
    Temat: Re: Projektowanie - źródło napięcia pull-up
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-06 o 10:43, Piotr Gałka pisze:

    > LDO zacznie pracę kiedy wetkniesz do gniazda zasilacz z którego jest on
    > zasilany.
    > Z tego, co do tej pory napisałeś nie wynika, że jest to ta sama wtyczka
    > co do RPi.

    Dokładnie tak. Może trochę nieprecyzyjnie się tutaj wyraziłem. Cały
    układ będzie zasilany z pojedynczego źródła - zasilacza 5V. Pisząc o
    różnych źródłach miałem na myśli różne źródła napięcia 3,3V.
    Sterownik Etherentu będzie na pewno wymagał osobnego LDO, bo
    przetwornica wbudowana w RasPi nie będzie w stanie dostarczyć wymaganych
    200mA. Mogę ją jednak wykorzystać do zasilenia np. cyfrowej części
    kodeka audio albo układu RTC.

    Ponieważ w projekcie PCB najwygodniejszym rozwiązaniem jest
    podciągniecie kilku linii sygnałowych ENC28J60 do 3,3V z RasPi0 (podczas
    gdy sam układ jest zasilany z osobnego LDO) zastanawiam się na ile
    bezpieczne jest takie rozwiązanie. Podejrzewam, że raczej nie powinna
    wystąpić sytuacja, kiedy napięcie będzie występowało na przetwornicy,
    ale nie zdąży się pojawić na wyjściu LDO.