  • Data: 2014-12-10 18:57:46
    Temat: Re: Projektowanie układu z myślą o długowieczności
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Dec 2014 18:06:20 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > To opisałeś moduł centralki alarmowej, np. Satela (z wyj. tego
    pomiaru
    > temp.) np. CA10 za jakieś 300 zł.

    Nie wiem jak jest teraz ale kilka lat temu potrzebowałem do ca-16
    moduł dostępowy na karty zbliżeniowe. Potrzebowałem również dane
    dostępowe zrzucać przez lan do jakiegoś pliku do dalszego
    przetwarzania. Znajomy instalator to wszystko podłączył. Nie dało się
    tego używać. Aplikacja satela napisana chyba przez 7 latka. Problemy
    z ciągle nadpisująca się historia zdarzeń. Ściągnięcie kilka kb
    danych zajmowalo kilkadziesiąt minut, jakby ten moduł lan komunikował
    się z centralką z prędkością 300 bodów. Nie dało się tego używać.
    W końcu się wkurzyłem i zrobiliśmy własny system kontroli dostępu
    wykorzystujący te same głowice dostępu.

    Po tym doświadczeniu zastało mi smutne przekonanie, że satel tylko do
    pirów się nadaje i załączania syrenki, nic więcej. Bo jak się
    spróbuje więcej, to są tylko nerwy.

    --
    Marek