  • 51. Data: 2010-02-02 09:11:31
    Temat: Re: Projektowanie - jak to wyglada w praktyce?
    Od: lolo <n...@n...com>

    > A co do marginalności ryzyka - sam walnąłem gafę, rzucając na
    > spotkaniu projektowym: "Taki przeplot, to jak wygrać szóstkę.". Problem
    > był taki, że dla 6 mln użytkowników, to tylko 2-3 razy mniej
    > prawdopodobne, a szóstka w Polsce pada częściej niż raz na miesiąc...

    wyraziłeś się za mało precyzyjnie ;) - inna szansa, że Ty (lub
    rozmówca/kilku) trafisz 6-kę a inna, że padnie w ogóle (no i trzeba by
    dać im szansę i zagrać)

  • 52. Data: 2010-02-02 10:11:35
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł Kierski wrote:

    > Co najmniej napiszesz dupochron, że ryzyko jest. Inaczej przy padzie
    > to będzie twoja wina. I co wtedy zrobisz biznesowi, jak Cię będzie
    > zwalniał, albo pozywał o odszkodowanie? Może się oczywiście zdarzyć, że
    > samo przedstawienie takiego dupochronu spowoduje zwolnienie, ale to
    > chyba nawet lepiej - po co iść na dno z lemingami?

    Ale czy nie rozumiesz że ja nie jestem po stronie biznesu?

  • 53. Data: 2010-02-02 10:33:17
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2010-02-02 11:11, Mateusz Ludwin pisze:

    > Ale czy nie rozumiesz że ja nie jestem po stronie biznesu?

    Jak na razie widzę, że prezentujesz pogląd: Dajmy biznesowi najtańsze
    rozwiązanie, gdzie najtańsze oznacza "najtańsze dziś", bez oglądania
    się na żadne przyszłe koszty, ponieważ biznes jest zadowolony
    z najtańszych rozwiązań.

    Jeśli się mylę to mnie skoryguj lub rozszerz.

    Osobiście jestem za co najmniej poinformowaniem biznesu o ryzyku na
    przyszłość. A jeszcze lepiej - uwzględnieniu różnych "przypadków" na
    przyszłość, choćby dla własnego rozwoju (umiejętności dopracowanego
    projektowania i tworzenia oprogramowania) oraz dbałości o własną
    kondycję psychiczną. Jakoś nie lubię, jak za tydzień, miesiąc, czy
    kwartał biznes przychodzi i chce "na wczoraj" zmiany, gdy całość mam na
    sznurku i taśmie klejącej. W dobrym projekcie zmiana jest do zrobienia
    w normalnym trybie ("na czysto", w tydzień), a nie "hackeskim", czyli
    same hacki, i babranie się miesiąc z wdrożeniem, bo hacki zawsze coś
    dodatkowo popsują - choćby pierwsza wersja produkcyjna była w jeden dzień.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 54. Data: 2010-02-02 10:36:14
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2010-02-02 10:11, lolo pisze:

    > wyraziłeś się za mało precyzyjnie ;) - inna szansa, że Ty (lub
    > rozmówca/kilku) trafisz 6-kę a inna, że padnie w ogóle (no i trzeba by
    > dać im szansę i zagrać)

    OK - w kontekście tego, co omawialiśmy, to akurat było jasne 8-)

    Jak puszczamy produkt do 6 mln użytkowników, to pad u jednego bywa
    wystarczającym problemem. Tu akurat był z gatunku tych przykrych. Czyli
    chodziło o sytuację "ktokolwiek wygrywa".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 55. Data: 2010-02-02 11:26:26
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Paweł Kierski denied rebel lies:

> [...]
    > się na żadne przyszłe koszty, ponieważ biznes jest zadowolony
    > z najtańszych rozwiązań.
    > Jeśli się mylę to mnie skoryguj lub rozszerz.

    A mnie się wydaje, że Mateusz prezentuje podejście (ogólnie
    rozumianego) "biznesu": "zróbcie dziś, najpóźniej na jutro".

    Nie, tłumaczenie, że potrwa to dłużej nie jest akceptowalne ("to ja
    pójdę do konkurencji").

> [...]
    > "hackeskim", czyli same hacki, i babranie się miesiąc z wdrożeniem,
    > bo hacki zawsze coś dodatkowo popsują - choćby pierwsza wersja

    Wszystko to super, ale jeśli masz miesiąc na wdrożenie nowego produktu
    ("bo konkurencja już to dawno ma") to czasem nie da się inaczej niż
    hakersko - przy czym zapomnij o chociażby analizie wymagań klienta. A
    także dołóż sobie ciągłe zmiany w oryginalnym zamyśle, bo klient, który
    dostaje prototyp wymyśla pińćset zmian (oczywiście "na wczoraj"). Przy
    czym masz rzecz jasna rozgrzebane funkcjonalności i trzeba je w połowie
    zmieniać na zupełnie odwrotne.

    Projekt *sigh*.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Armageddon is here, like said
    (::) (::)|in the past

  • 56. Data: 2010-02-02 11:26:52
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 2 Lut, 11:33, Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:

    >    Jak na razie widz , e prezentujesz pogl d: Dajmy biznesowi najta sze
    > rozwi zanie, gdzie najta sze oznacza "najta sze dzi ", bez ogl dania
    > si na adne przysz e koszty, poniewa biznes jest zadowolony
    > z najta szych rozwi za .

    Mateusz pokazuje jak myśli biznes. Nigdy nie napisał, że takie
    myślenie jest dobre.
    Mi się podoba to co On pisze gdyż pokazuje jak działa rynek IT (i nie
    tylko). Wiele osób myśli, że
    wystarczy być np. dobrym programistą aby być docenionym przez biznes.
    Marcin pokazuje, że
    tak nie jest. Potrzebna jest jeszcze wiedza jak dobrze sprzedać
    rozwiązanie.

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 57. Data: 2010-02-02 12:24:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł Kierski wrote:

> [...]
    > rozwiązanie, gdzie najtańsze oznacza "najtańsze dziś", bez oglądania
    > się na żadne przyszłe koszty, ponieważ biznes jest zadowolony

    Nie, czytaj do skutku cały wątek.

  • 58. Data: 2010-02-02 12:25:30
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Wit Jakuczun" <w...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Marcin pokazuje, że
    > tak nie jest. Potrzebna jest jeszcze wiedza jak dobrze sprzedać

    Niestety, dobry programista nigdy nie jest dobrym handlowcem.

    Od tego są "czarodzieje" obiecujący klientowi cuda za pół darmo i na jutro. :)
    Klient żyje iluzją. Często oczekuje, że wdrożenie nowych rozwiązań zlikwiduje
    wiele problemów w jego firmie, że niejako problemy rozwiążą się same, dlatego
    czeka na nowe jak na wybawienie.

    A programiści? Są od tego, żeby cuda materializować.

    p.s.
    Właśnie zaproponowałem klientowi nowe, moim zdaniem, funkcjonalnie lepsze
    rozwiązanie, ale klient i tak stwierdził, że jest do d...py i wracamy do
    starszej wersji :)

    Klient płaci - nasz Pan.

    j.

  • 59. Data: 2010-02-08 11:44:47