    From: MoonWolf <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Projektowanie - jak to wyglada w praktyce?
    Date: Tue, 02 Feb 2010 12:26:26 +0100
    <hjl4e0$lee$1@news.onet.pl> <hjn7mu$rqe$1@achot.icm.edu.pl>
    <hjrnal$r46$1@inews.gazeta.pl> <hjrveq$21o$1@news.onet.pl>
    <hjs00h$sem$1@inews.gazeta.pl> <hju77b$4j1$1@news.onet.pl>
    <hju9kp$doa$1@inews.gazeta.pl> <hjuc1f$lpi$2@news.onet.pl>
    <hjuitg$jg5$1@inews.gazeta.pl> <hjukbq$o23$1@news.onet.pl>
    <hjull7$sui$3@inews.gazeta.pl> <hjului$t49$1@news.onet.pl>
    <hjuru5$oq3$1@inews.gazeta.pl> <hjus8r$jrr$1@news.onet.pl>
    <hjv0ho$ctl$1@inews.gazeta.pl> <hjv291$54t$1@news.onet.pl>
    <hk6jgd$581$2@inews.gazeta.pl> <hk8pgc$v83$1@news.onet.pl>
    <hk8ton$7v1$2@inews.gazeta.pl> <hk8v1g$fme$1@news.onet.pl>

    Paweł Kierski denied rebel lies:

    > Jak na razie widzę, że prezentujesz pogląd: Dajmy biznesowi
    > najtańsze
    > rozwiązanie, gdzie najtańsze oznacza "najtańsze dziś", bez oglądania
    > się na żadne przyszłe koszty, ponieważ biznes jest zadowolony
    > z najtańszych rozwiązań.
    > Jeśli się mylę to mnie skoryguj lub rozszerz.

    A mnie się wydaje, że Mateusz prezentuje podejście (ogólnie
    rozumianego) "biznesu": "zróbcie dziś, najpóźniej na jutro".

    Nie, tłumaczenie, że potrwa to dłużej nie jest akceptowalne ("to ja
    pójdę do konkurencji").

> [...]
    > przyszłość, choćby dla własnego rozwoju (umiejętności dopracowanego
    > projektowania i tworzenia oprogramowania) oraz dbałości o własną
    > kondycję psychiczną. Jakoś nie lubię, jak za tydzień, miesiąc, czy
    > kwartał biznes przychodzi i chce "na wczoraj" zmiany, gdy całość mam
    > na sznurku i taśmie klejącej. W dobrym projekcie zmiana jest do
    > zrobienia w normalnym trybie ("na czysto", w tydzień), a nie
    > "hackeskim", czyli same hacki, i babranie się miesiąc z wdrożeniem,
    > bo hacki zawsze coś dodatkowo popsują - choćby pierwsza wersja

    Wszystko to super, ale jeśli masz miesiąc na wdrożenie nowego produktu
    ("bo konkurencja już to dawno ma") to czasem nie da się inaczej niż
    hakersko - przy czym zapomnij o chociażby analizie wymagań klienta. A
    także dołóż sobie ciągłe zmiany w oryginalnym zamyśle, bo klient, który
    dostaje prototyp wymyśla pińćset zmian (oczywiście "na wczoraj"). Przy
    czym masz rzecz jasna rozgrzebane funkcjonalności i trzeba je w połowie
    zmieniać na zupełnie odwrotne.

    Projekt *sigh*.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Armageddon is here, like said
    (::) (::)|in the past