    From: Dziadek <d...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Projektor Optoma EP758 się grzeje
    Date: Wed, 11 Jul 2012 22:25:09 +0200
    To: c...@o...pl

    Użytkownik c...@o...pl napisał:

    > Niewiele.
    >
    > W projektorach, które trochę znam wiatraki mają nominalne napięcie 12V, ale
    > zasilane są przez regulowany stabilizator napięciem zależnym od okoliczności
    > - np. od wybranego trybu poziomu jasności lampy. Tak więc 7V nie jest niczym
    > niezwykłym. Jeśli po wystąpieniu błędu lampy wiatrak przyspiesza (tak jest w
    > "moich" projektorach), to układ sterujący jest zapewne sprawny.
    >
    > Brak reakcji na odcięcie przewodu daje się wytłumaczyć - jeśli wiatrak ma
    > wyjście ERR służące jedynie do sygnalizacji zatrzymania a projektor traktuje
> [...]
    Dużo tych informacji jak dla laika i "nie ograniam" wszystkiego. [Jak
    dla mnie to ewidentnie wentylator "nie wchodzi" na wyższe obroty i lampa
    się rozgrzewa, potem projektor się wyłącza.]Przekażę te informacje
    elektronikowi który grzebał przy projektorze. Ja jako laik mam inne pytanie.
    Zakładając, że wentylator nie osiąga wyższych obrotów [kiedy powinien],
    czy jest jakiś sposób [i sens] tak go podłączyć, aby cały czas był na
    najwyższych obrotach?

    Dziadek