eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProjekt zmian w PORDRe: Projekt zmian w PORD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Projekt zmian w PORD
    Date: Mon, 13 Jul 2015 01:37:47 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 71
    Message-ID: <mnutor$4i8$1@mx1.internetia.pl>
    References: <559cf11d$0$2198$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <mnqoe0$pf3$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <mnqu32$va0$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1436744284 4680 78.10.177.126 (12 Jul 2015 23:38:04 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Jul 2015 23:38:04 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2565817
    [ ukryj nagłówki ]



    Użytkownik "Budzik"


    >>> Tylko, że reasumując głównym celem przeglądów obowiązkowych jest
    >>> właśnie eliminacja tego marginesu. Co stawia pod znakiem zapytania
    >>> sensownośc całego przedsięwzięcia.
    >>>
    >> Czy aby na pewno taki jest cel?
    >
    > Skoro chce się wprowadzać sankcje w postaci podwójnej opłaty, to chyba
    > tak.
    >
    Jeszcze raz powtorze - kilka miesiecy przetoczyla sie dyskusja wywolana
    przez wlascicieli coraz wiekszej liczby stacji diagnostycznej, ze 100zl za
    przeglad to za malo.
    ---
    Jeśli przez wiele lat tyle samo kosztuje to oczywiście coś tu nie gra. Ale
    tak samo nie gra, że przegląd z instalacją gazową jest o 70% droższy a
    wszystko co diagnosta robi to sprawdzenie ważność legalizacji zbiornika. Nie
    wiem, hybrydy też kosztują +70% ?

    Pomysl upadl, to przeforsowali (wylobbowali) cos takiego.
    Ta zmiana w kontekscie podwojonej oplaty nie ma nic wspolnego z dbaniem o
    nasze bezpieczenstwo.
    ---
    A to ja nic nie wiem by oni za czymś lobbowali, ale tak czy siak, nie widzę
    powodu by właśnie to wylobbowali, bo to by oznaczało, że mogą wylobbować
    dowolnie głupią zasadę.

    >> Znaczy przeglady sa po to aby uswiadomic kierowcy zeby cos naprawił w
    >> aucie, czy po to aby nie dopuscic do ruchu tych samochodów o ktorych
    >> kierowcy wiedza, ze to złomy?
    >
    > To jakie ma znaczenie czy dowiesz się o tym po 356 czy 357 dniach? I
    > dlaczego nie na przykład po 250?
    >
    Ma tylko takie ze w koncu sie dowiesz.
    Jakis zloty srodek trzeba bylo znalezc.
    ---
    Złoty ? Przecież to zwykłe gówno jest

    >> Przykładowo mi kiedys diagnosta dał znać, ze jedno koło hamuje duzo
    >> słabiej od drugiego - nie wiedziałem o tym i mogłbym sie nigdy nie
    >> dowiedziec, chyba ze nagle przyszłoby awaryjnie hamować...
    >
    > Z drugiej strony - jak już napisałem, ścieżkę zdrowia przeszedłem, a
    > po 2 miechach okazało się, że tylne hamulce są w stanie agonalnym,
    > mimo że dwa miesiące wcześniej było oficjalnie ok. Ba podejrzewam, że
    > na chwilę przed wymianą na ścieżce byłoby ok, bo ręczny nie odpuszczał
    > na jednym zacisku do końca i ścieżka tego nie wyłapała.

    Zgoda. Mysle, ze gdyby nie bylo obowiazkowych przegladow to taka usluge i
    tak by swiadczono. Ale czy jezdzilbys czesciej niz co rok?
    ---
    Jeździłby raz kupując samochód o ile używany bo jak nowy to w ogóle :-)

    Podejrzewam, ze wielu by na nia nie jezdzilo.
    ---
    Może faktycznie nie jest potrzebna

    Na szcescie wiekszosc awarii mozna jednak wyczuc po zachowaniu samochodu
    jezeli jestes jakims w miare normalnym kierowca.
    ---
    Większości awarii to nie, ale tych co diagnosta stwierdza już tak np słaby
    ręczny, niedziałający klakson, zużyte ogumienie, pęknięta szyba, zardzewiałe
    cośtam pod spodem. Spalin, hamulców, zawieszenia przeciętny ludzik nie
    sprawdzi. A diagnostyki komputerowej przy przeglądnie nie robi się. To nie
    wiadomo np czy ten EGR dopala czy nie dopala.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 13.07.15 01:39 re
  • 13.07.15 01:41 re
  • 13.07.15 01:52 re
  • 13.07.15 01:53 re
  • 13.07.15 01:54 re
  • 13.07.15 07:00 Budzik
  • 13.07.15 07:00 Budzik
  • 13.07.15 07:00 Budzik
  • 13.07.15 07:00 Budzik
  • 13.07.15 16:39 re
  • 13.07.15 16:48 re
  • 13.07.15 18:57 Budzik
  • 13.07.15 21:31 re
  • 13.07.15 21:39 cef
  • 13.07.15 21:41 cef

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: