  • Data: 2015-07-11 11:07:26
    Temat: Re: Projekt zmian w PORD
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-07-11 00:10, Zenek Kapelinder wrote:
    > Obstawiam że 1/4 samochodów w Polsce uczciwego przeglądu by nie przeszła. Niedużo
    jeżdzę, trochę widać z chodnika. 1/4 samochodów to wraki.

    Ja powiem więcej - mój przeszedł uczciwy przegląd (z dogrywka, bo się
    okazało że tylny stabilizator się wypiął, nie było mocowania od aku -
    nawet nie wiedziałem, że musi być, wcześniej 4 przeglądy przeszedł i
    lekko pociła się pompa wspomagania) - diagnosta był nieugięty - poprawić
    i wrócić. Tak zrobiłem - wspomniał jeszcze o tarczach z tyłu, że są na
    wykończeniu i warto by zmienić, ale widział gorsze i skoro na ścieżce
    zdrowia wyszło ok to nie ma podstaw, żeby nie przybić. Więc przegląd był
    jak najbardziej uczciwy.

    Wymieniłem tarcze dwa miechy później - okładzina z tarcz odpadła mniej
    więcej na 1/4 powierzchni BTW okazało się, że orginały - 14 lat i 190kkm
    na liczniku - ile naprawdę to w Polsce nigdy nie wiesz. Więc nawet
    uczciwy przegląd nie daje żadnej gwarancji. A przecież jest sporo ludzi,
    których auta widzą mechanika raz do roku na przeglądzie (albo i nie)
    albo jak się coś zepsuje, że nie da się jechać.

    Wraki to może nie 1/4 (choć widać czasem trupy, które z pewnością
    przeglądu przejść nie powinny). I myslę, że rzeczywiście coś koło 1/4
    rzeczywiście przy uczciwym przeglądzie kwalifikowałoby się na dogrywkę,
    ale diagności po prostu każą zrobić i przybijają pieczątkę - część
    zrobi, częśc pojedzie za rok na inna stację i numer powtórzą. Dopóki są
    to drobne sprawy, to problemu nie ma. Ale widziałem już auta jeżdzące
    "bokiem" i takie TDI, ze trzeba było za nimi obieg wewnętrzny włączać:(
    Ba, część autobusów miejskich jakby im wsadzić sonde analną powinno
    wylądować na warsztacie, co niestety widać i czuć czasem.

    Shrek.