  • 41. Data: 2012-06-01 10:13:14
    Temat: Re: Projekt zasilacza laboratoryjnego
    Od: "Piotr Galka" <p...@C...pl>

    Uzytkownik "Grzegorz Gugula" <w...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:0fc65afc-50a8-4f17-b449-e88626bcae9b@googlegrou
    ps.com...
    > Wlasnie chyba zrezygnuje z tego 10A, a ladowarke wykonam sobie oddzielna w
    > jakis prosty sposob, nie bedzie musiala byc taka dokladna i odpadnie sporo
    > problemow. A kanaly tego zasilacza moze po 5A? Albo 3 i 5? To bylo by
    > chyba latwiejsze.

    Moja propozycja:
    Zrób sobie najpierw niskim kosztem jakis zasilacz rzedu 1A. Jak kiedys
    zauwazysz, ze Ci za malo to wtedy zrób sobie na wiekszy prad.

    Mam zasilacz 1A i prawie zawsze ogranicznik pradu ustawiony na 0,1A (w
    porywach 0,2A).
    P.G.

  • 42. Data: 2012-06-01 17:30:31
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Grzegorz Gugula wrote:
    > W ogole czy gdzies w naszym kraju mozna dostac wysokonapieciowe
    > wzmacniacze operacyjne? Szukam tego od wczoraj i nic.
    Witam,
    http://www.tme.eu/pl/details/opa549t/wzmacniacze-ope
    racyjne-tht/burr-brown/#
    lub OPA547 obydwa do kupienia w tme.eu
    --
    pzdr, j.r.

  • 43. Data: 2012-06-01 18:49:28
    Od: Grzegorz Gugula <w...@g...com>

    W dniu piątek, 1 czerwca 2012 10:13:14 UTC+2 użytkownik Piotr Galka napisał:
> [...]
    > zauwazysz, ze Ci za malo to wtedy zrób sobie na wiekszy prad.
    >
    > Mam zasilacz 1A i prawie zawsze ogranicznik pradu ustawiony na 0,1A (w

    No jest to jakis pomysl, przemysle te wszystkie uwagi. Dzieki.

  • 44. Data: 2012-06-01 18:50:33
    Od: Grzegorz Gugula <w...@g...com>

    W dniu piątek, 1 czerwca 2012 17:30:31 UTC+2 użytkownik j.r. napisał:
    > Witam,
> [...]

    Fakt, sa. Nie wiem jak ja tego szukalem, ze nie bylo.. Dzieki wielkie.

  • 45. Data: 2012-06-01 19:34:17
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Gugula" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Ja chcialem go uzyskac glownie z mysla o ladowaniu akumulatorow z tego
    zasilacza. Ale w sumie to trafo drogie na taka moc, straty duze.. A do
    ladowarki w zasadzie moge kupic trafo za 80zl, np. 200VA, 17V, a nie 270:)

    Z takim prądem to chyba patrzysz na akumulator samochodowy. A tu jest taki
    figiel, że one wolą prąd tętniący. Czyli trafo, mostek i żabki, żadnych
    kapacytorów :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 46. Data: 2012-06-01 19:48:19
    Od: Grzegorz Gugula <w...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 maja 2012 23:08:23 UTC+2 użytkownik wowa napisał:
    > Uzytkownik "Grzegorz Gugula" <w...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > Moze zamiast przekazników wstepny regulator na tyrystorach? O ile pamietam
    > byl taki projekt w Radioelektroniku.
    > Wojtek
    >
    > --
    > Taaa... Oczywiscie, sa lekarze, którzy
    > poswiecaja caly swój czas i wiedze
    > dla dobra pacjenta...
    > np. dr Sowa, dr House...

    Wlasnie juz dawno tego szukalem, bo spotkalem sie z wspominkami na temat tego
    artykulu, ale nie znalazlem. I w ogole na czym to polega?

  • 47. Data: 2012-06-01 19:49:49
    Od: Grzegorz Gugula <w...@g...com>

    W dniu piątek, 1 czerwca 2012 19:34:17 UTC+2 użytkownik wowa napisał:
> [...]
    > figiel, że one wolą prąd tętniący. Czyli trafo, mostek i żabki, żadnych

    No tak, samochodowy. Skoro tak wola to tak dostana:) Ale jak tu regulowac prad i
    napiecie? Odczepy?

  • 48. Data: 2012-06-01 21:08:00
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    >Wlasnie juz dawno tego szukalem, bo spotkalem sie z wspominkami na temat
    >tego artykulu, ale >nie znalazlem. I w ogole na czym to polega?

    Taki ściemniacz. Ładujesz elektrolit tylko do potrzebnej wartości.
    Schemat chyba gdzieś mam, jeżeli nie znajdziesz to daj znać na priv -
    poszukam - dopiero jutro będę miał czas.

    --
    Desoft

  • 49. Data: 2012-06-01 22:14:40
    Od: Grzegorz Gugula <w...@g...com>

    W dniu piątek, 1 czerwca 2012 21:08:00 UTC+2 użytkownik Desoft napisał:

> [...]
    > Schemat chyba gdzieś mam, jeżeli nie znajdziesz to daj znać na priv -
    > poszukam - dopiero jutro będę miał czas.

    Czy to byla konstrukcja ladowarki 12V? nr 5/1993, strona 52, w zalaczonym PDF - 37

    https://dl.dropbox.com/u/44696001/Radioelektronik_19
    93_5.pdf

  • 50. Data: 2012-06-02 19:27:16
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Czy to byla konstrukcja ladowarki 12V? nr 5/1993, strona 52, w zalaczonym
    PDF - 37

    https://dl.dropbox.com/u/44696001/Radioelektronik_19
    93_5.pdf

    Nie.