  • 11. Data: 2020-02-01 13:14:43
    Temat: Re: Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-01-31 o 15:57, Romek5 pisze:
    > Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.

    Zawsze bawi mnie termin "konsultacje społeczne". W jaki sposób mogę
    wziąć w nich udział?
    Zapytają radę (bez)ruchu drogowego, tam dziadki stwierdzą, że super, a
    najlepiej żeby przed samochodem biegł człowiek z czerwoną flagą. Potem
    skonsultują to między ministerstwami i w poczuciu demokratycznego
    spełnienia klepną to w sejmie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2020-02-01 13:41:31
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 01/02/2020 12:14, Pawel "O'Pajak" wrote:
> [...]
    > najlepiej żeby przed samochodem biegł człowiek z czerwoną flagą. Potem
    > skonsultują  to między ministerstwami i w poczuciu demokratycznego

    W dupach się poprzewracało. Mamy demokrację reprezentatywną, więc Twój
    reprezentant w Twoim imieniu skonsultuje projekt ustawy. Chyba nie
    sądzisz, że polscy i katoliccy posłowie wybrani z bożej woli mieliby
    słuchać głosu przypadkowych ludzi, plebsu?

    A w takiej Nowej Zelandii na głównej stronie parlamentu jest wyraźny
    odsyłacz i wystarczą 4 kliknięcia (właśnie sprawdziłem), żeby znaleźć
    listę projektów ustaw z odsyłaczami do prostych, przejrzystych
    formularzy, dzięki którym każdy może się wypowiedzieć i nawet zgłosić,
    że chciałby się wypowiedzieć publicznie przed podkomisją. No ale to
    antypody, koniec świata, kraj ludożerców, gdzie lokalne dzikusy chodziły
    w spódniczkach z trzciny i zjadały się bez soli, gdy my byliśmy
    przedmurzem chrześcijaństwa, no kto to słyszał, żeby z kogoś takiego
    brać przykład.

    --
    MF

  • 13. Data: 2020-02-01 14:10:06
    Temat: Re: Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych. Komentarz.
    Od: "Romek5" <b...@s...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "konsultacje społeczne". W jaki sposób mogę wziąć w nich udział?
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    Komentarz do projektu :
    https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12329701/komen
    tarz

    link jest też na tej stronie :
    https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12329701

  • 14. Data: 2020-02-01 14:10:07
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-02-01 13:41, MF wrote:

> [...]
    > w spódniczkach z trzciny i zjadały się bez soli, gdy my byliśmy
    > przedmurzem chrześcijaństwa, no kto to słyszał, żeby z kogoś takiego

    No tak, ale wiesz jak by się plebs wypowiedział w tym przypadku ...

  • 15. Data: 2020-02-01 14:29:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2020 o 14:10, Romek5 pisze:

    > Komentarz do projektu :
    > https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12329701/komen
    tarz

    > link jest też na tej stronie :
    > https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12329701

    Problem w tym, że tam trzeba napisać coś konstruktywnego, a nie
    "przepisami fizyki nie zmienisz", "bendom trupy", "duży może więcej",
    "proponuje pierwszeństwo pieszych na przejazdach kolejowych", "skąd mam
    wiedzieć, że pieszy idzie w stronę przejścia, żeby przejść", "na
    cmentarzach są aleje tych z pierwszeństwem", "mam siem zatrzymywać przed
    każdym przejściem?", "święte krowy!", "piesi wtargujaom!", "tu jest
    polska nie europa"

    Akurat Paweł to pewnie potrafi coś po polsku a nie prolsku napisać, tym
    niemniej argumentów wiele mu nie zostanie.

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2020-02-01 18:03:48
    Od: 7035<7...@i...invalid>

    Shrek w

    tarz

    > Problem w tym, że tam trzeba napisać coś konstruktywnego

    I znowu się mijasz z prawdą zielony stworku...
    Nawet konstruktywna, i krytyka i akceptacja jest niewiążąca...

    --
    'Tom N'

  • 17. Data: 2020-02-01 18:06:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Feb 2020 12:41:31 +0000, MF napisał(a):
> [...]
    > formularzy, dzięki którym każdy może się wypowiedzieć i nawet zgłosić,
    > że chciałby się wypowiedzieć publicznie przed podkomisją. No ale to

    a) a kto to czyta ?
    b) co zrobi podkomisja, jak sie jej 1000 chetnych zglosi ?

> [...]
    > w spódniczkach z trzciny i zjadały się bez soli, gdy my byliśmy
    > przedmurzem chrześcijaństwa, no kto to słyszał, żeby z kogoś takiego

    kiedys trafilem na fajnego bloga.
    Jedna scenka: po serii napadow taksowkarze zaczeli sie domagac, aby
    rzad im nakazal montowac szyby na srodku.
    Samemu zamontowac ... jakze to - bez przepisu ?

    J.

  • 18. Data: 2020-02-01 18:08:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Feb 2020 13:14:43 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

> [...]
    > najlepiej żeby przed samochodem biegł człowiek z czerwoną flagą. Potem
    > skonsultują to między ministerstwami i w poczuciu demokratycznego

    Wyslij do biura poselskiego "swojego" posla, do poslow z komisji ...
    i do gazety. Choc moze lepiej do telewizji :-)

    J.

  • 19. Data: 2020-02-02 01:20:40
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    JF,
    >Jedna scenka: po serii napadow taksowkarze zaczeli sie domagac, aby
    rzad im nakazal montowac szyby na srodku.
    Samemu zamontowac ... jakze to - bez przepisu ?

    Mowisz o sytuacji w Australii? Taksowkarze chcieli tego przepisu bo wiekszosc
    pojazdow nie jest wlasnoscia kierowcy a firmy przewozowej. Wiec taksowkarz sam nie
    bedzie inwestowal w firmowy samochod kiedy jutro moze dostac inny.

  • 20. Data: 2020-02-03 14:00:18
    Od: yabba <...@...pl>

    > Mieszkam w najbardziej zakorkowanym mieście w Polsce. Coś takiego jak płynność
    ruchu tutaj nie istnieje.

    Najbardziej ucierpi płynność ruchu poza miastami. Są drogi z przejściami
    poza terenem zabudowanym. W nocy lampy uliczne oświetlają czasem
    praktycznie tylko zebrę na asfalcie i metr chodnika.
    Trzeba będzie zwalniać do 20 km/h przed każdym takim przejściem.

    yabba