-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
<5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
<r...@4...com>
<b...@g...com>
<54579c62$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
<m38osr$jda$1@node1.news.atman.pl>
<545a3be5$0$12627$65785112@news.neostrada.pl>
<m3dfld$as6$1@node2.news.atman.pl>
<545a6216$0$11138$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411062120250.3440@quad>
<545d69aa$3$18077$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411082149490.3028@quad>
Subject: Re: Projekt 30
Date: Sun, 9 Nov 2014 19:58:40 +0100
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Antivirus: avast! (VPS 141109-0, 2014-11-09), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 157
Message-ID: <545fc05d$1$11151$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: host-89-229-75-138.szczecin.mm.pl
X-Trace: 1415561309 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 11151 89.229.75.138:63689
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548940
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1411082149490.3028@quad...
> On Sat, 8 Nov 2014, bartosz wrote:
>
>> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
>>> Nie, NIE DA SIĘ!
>>> Weryfikować da się dopiero jak jeżdżą.
>>
>> Alez da sie: po pierwsze kursanci maja jazdy z instruktorami,
>> ktorzy widza i czuja na sobie, czy taki delikwent nadaje sie,
>> czy nie, na kierowce;
>
> Ale on POTEM ma własne zdanie jak jeździć.
> Póki jest pod presją jedzie jak każą.
Wlasnie - tez wiem, ze tak jest, ale to pokazuje na niewydolnosc systemu
szkolenia. Jest to pole do popisu dla wladzy, by poprawic sytuacje.
>
>> drugie: wladza wprowadza lub wprowadzila te probne prawa jazdy
>
> No to w okresie próby spora część będzie bardziej uważała
> na policję :>
Moze zdarzy w tym czasie nabrac wprawy i oglady drogowej?
>
>>> Ba, zupełnie "niedawanie prawka" (znaczy pozwalanie na jazdę
>>> bez żadnego egzaminu) skutkuje mniejszą liczbą "skutecznych"
>>> (zakończonych kolizją) wymuszeń, niż egzaminy.
>>> Takie dziwo.
>>
>> Tu musialbys podac wiecej danych.
>> Gdzie tak jest
>
> W Polsce.
> Rowerzyści vs kierujący pojazdami silnikowymi,
> statystyka wypadków polegających na nieustąpieniu
> pierwszeństwa.
To nie tak. Trzeba porownywac te same kategorie uzytkownikow, o tych samych
gabarytach, korzystajace z drogi w ten sam sposob. Np. osoby jezdzace
samochodami bez prawa jazdy i nigdy go nie posiadajace vs posiadacze.
>
>> i jak to wyglada w praktyce?
>
> Coś 48% winnych rowerzystów, ponad połowa winnych
> kierujących "silnikowych".
>
>>> Dyskusja jest w kontekście przepustowości, a za tę ZAWSZE
>>> płaci się ... utrudnieniem ruchu.
>>> Nie powiesz mi chyba, że konieczność stania na czerwonym
>>> świetle ułatwia Ci ruch.
>>
>> Nie - ale jest to utrudnienie naturalne
>
> A gdzie tam :>
> (sprawdzić nagrania "jechał na czerwonym")
A to juz inna para kaloszy, co nie zmienia faktu, ze sygnalizacja swietlna
ma sens o wiele wiekszy od sztucznego narzucanialimitow predkosci.
>
>>>> Czy licznik w samochodzie kolegi bylby w ogole w stanie
>>>> pokazac taka predkosc? (u mnie zaczyna sie od 10km/h)
>>>
>>> Abstrahując od meritum
>>
>> ... no wlasnie wolalbym, abys nie abstrahowal....
>
> Ale ja NIE CHCĘ zajmować zdania co do (nie)słuszności
> konkretnej regulacji :>, lecz co do zupełnie od czapy
> tłumaczenia.
Nieslusznie. Ta konkretna regulacja jest przykladem kladacym na lopatki
"legalistow". Pokazuje im, ze ich wysilki w literalnym przestrzeganiu
przepisow sa bezcelowe z punktu widzenia praktyki. Oraz ze prawo stanowione
nie moze wylaczac samodzielnosci myslenia.
>
>> ...tylko z tego powodu, ze latwo jest obejsc "warunek brzegowy"
>
> 5km/h też.
Nie tak samo latwo - pisalem o tym wczesniej.
>
>> do naszego przypadku: nie majac odniesienia trudno utrzymac predkosc
>> ponizej
>> 5km/h,
>
> Ktoś tu pisał, żeby nie dawać prawa jazdy byle komu ;)
A jak Ty bys sobie poradzil?
>
>> mozna ewentualnie w ogole nie wjezdzac i umrzec z glodu bez zakupow
>
> Zapewniam Cię, że parę milionów ludzi w Polsce NIE umiera z powodu
> braku samochodu. Zawsze musisz znaleźć argument od czapy? :]
Dlaczego wyciales usmieszek na koncu mojej wypowiedzi? - on wiele wyjasnia!
>
>>> Kierujący ma się stosować do przepisów, jak musi oceniać "na oko", to
>>> ma sobie określić margines błędu stosownie do własnych możliwości oceny.
>>
>> Masz na mysli wyrok P. Waldocha z Koscierzyny.
>
> Nazwiska nie kojarzę, możliwe.
> Tam chodziło o 30km/h z pustą drogą?
tak
>
>> Po drugie - ograniczenie do 5km/h dotyczylo tez pieszych.
>
> Hm... mogli tabliczkę T-20 dostawić, obowiązywałby na jezdni ;)
>
>> I co w ich przypadku?
>
> Zakaz biegania! Iść po prawdzie 8km/h się da, ale to dość
> rzadki i męczący przypadek :)
W kazdym razie nie bylo to miejsce przyjazne dla chodziarzy ;)
>
>> - pytam oczywiscie teoretycznie, ale wszak rozwazamy rzecz
>> w warunkach "abstrahowania".
>
> Zgadza się.
> Dlatego o ile sam zakaz 5km/h uważam za bzdurny, to z tłumaczeniem
> że "licznik nie pokazuje" zgodzić się nie mogę.
Co prawda nie zgadzam sie z tym, ale "licznik nie pokazuje" nie bylo
przytoczone jako tlumaczenie, tylko jako pytanie uswiadamiajace bezsens
5km/h.
>
>>> Meritum tego ograniczenia to INNA sprawa.
>>> Natomiast stosujesz z lubością bezpodstawną argumentację :]
>>
>> W ktorym miejscu?
>
> No w tym, w którym "licznik nie pokazuje" ma być powodem czegokolwiek :)
A widzisz, zdazylem to juz wyjasnic wczesniej :)
bart
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.14 20:28 bartosz
- 09.11.14 19:38 bartosz
- 09.11.14 20:33 bartosz
- 09.11.14 20:41 Liwiusz
- 09.11.14 20:43 John Kołalsky
- 09.11.14 20:47 masti
- 09.11.14 20:48 Liwiusz
- 09.11.14 21:07 Poldek
- 09.11.14 21:36 masti
- 09.11.14 22:21 bartosz
- 09.11.14 23:48 Poldek
- 09.11.14 23:51 masti
- 10.11.14 09:06 Poldek
- 10.11.14 09:59 RoMan Mandziejewicz
- 10.11.14 15:23 Poldek
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=