  • Data: 2014-02-03 11:55:36
    Temat: Re: Programowanie uC - Pascal, czy C ?
    Od: "Piotr Galka" <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "A.L." <a...@a...com> napisal w wiadomosci
    news:kj4qe95k4dga96r33o42tame3b7f1dhi5q@4ax.com...

    > Ale studenci musza umiec. Przynajmniej MOI studenci :)

    Nigdy nie dotarlem do takich zapisów i nie jestem do konca pewien, co to
    oznacza.
    Dziesiecioelementowa tablica wskazników na 3 elementowe tablice wskazników
    na funkcje bez parametrów?

    Pamietam, ze w oprogramowaniu picco-GALa (czyli chyba okolice 90..92)
    wykombinowalem zonglowanie wskaznikami do funkcji aby w abstrakcyjny sposób
    opisac proces programowania róznych elementów, a nastepnie podstawiac
    odpowiednie funkcje realizujace poszczególne kawalki w rózny sposób zaleznie
    od typu programowanego elementu. Ale potem przyszedl C++ i problem zostal
    zalatwiony przez jezyk.
    Wskazniki do funkcji chyba stracily raje bytu.

    Wlasnie od kilku dni rozczajam swój wlasny program (asembler 8051) w C++
    (exe z 1995 roku nie chce ludziom chodzic pod Windows 8 i prosza o
    dzialajaca wersje), a zródla nie chca mi sie przekompilowac pod Builderem.
    Wlos sie na glowie jezy jak patrze na swoje "dzielo". Wlasny operator new,
    samodzielna kontrola pozycji w pliku bo wedlug komentarza uzycie tellg
    wydluzalo asemblacje 4 razy,a uzycie seekg wydluzalo listing 2.5 razy (bylo
    uzywane na XT z 640kB pamieci).
    Albo to:
    union lnpos
    {
    streampos pos;
    char* txt;
    lnpos():pos(0){}
    }
    kompilowane BC++ 3.0 jest OK, a Builder 5.0 wypisuje mi:
    [C++ Error] AssBas.h(277): E2456 Union member 'lnpos::pos' is of type class
    with constructor,

    Nie rozumiem w czym problem, bo kawalek dalej streampos jest uzyty
    identycznie jako element class i w konstruktorze klasy inicjalizowany w ten
    sam sposób i tamto mu sie podoba.
    Nie wiem czemu w helpie Buildera od zawsze nie ma nic o tych operacjach
    strumieniowych, a jak zajrze do *.h zawierajacego definicje streampos to nie
    jestem w stanie przez to przebrnac.
    Ale ogólnie lubie C++ (to tak w temacie watku) :).
    P.G.