  • Data: 2023-02-27 16:23:44
    Temat: Re: Programowanie MCU - największa liczba
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Feb 2023 12:48:06 +0100, Adam Górski wrote:
> [...]
    Eksperymentalnie ustawiłem Max=1e6. Program nie idzie w maliny. Jakie może być
    największe Max?

    > Problemem jest , że double jest zmiennoprzecinkowe i jak każdy typ
    > posiada swoją rozdzielczość.
    >
    > W przypadku a=a+Byle_co; w pewnym momencie osiągnie wartość stacjonarną
    > i nie będzie się już zwiększać bo Byle_Co będzie poniżej błędu
    > pojedynczego bitu dla formatu double ( no chyba że się przekręci ).

    Sugerujesz ze "program idzie w maliny" oznacza, tzn jest skutkiem
    tego, ze przestala sie zmienna zwiekszac?
    Moze i tak.

    Zanim sie to osiągnie, to bedzie jeszcze etap, ze zwiększa sie o nieco
    inną wartosc, bo jest to Byle_co zaokrąglane do aktualnej
    rodzielczosci.

    Ale tak czy inaczej to nastąpi po bardzo wielu dodawaniach, kolega by
    chyba nie doczekal.

    J.