  • 1. Data: 2010-03-28 08:25:37
    Temat: Programator firmware klawiatury
    Od: "John Smith" <s...@m...com>

    Witam wszystkich,
    mam laptopa z francuską klawiaturą, to starszy laptop
    i zakup klawiatury "qwerty" jest nieopłacalny. Szukam
    takiego programiku, który pozwoliłby mi przemapować
    klawisze na poziomie firmware. Nie prosze o sugestie o
    zmianie samych plastykowych klawiszy, to już zrobione
    i nic nie daje, nadal pojawiają się inne klawisze,
    zamiast klawisza 'q' jest 'a' i inne pomyłki. Kiedyś
    pracowałem w serwisie kas fiskalnych i widziałem taki
    programik co pozwalał to robić na klawiaturach PS/2 i
    DIN, no ale z racji czasu nie mam do niego dostępu.
    Może WY coś macie...

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-28 08:33:57
    Temat: Re: Programator firmware klawiatury
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-28 10:25, John Smith pisze:
> [...]
    > zmianie samych plastykowych klawiszy, to już zrobione i nic nie daje,
    > nadal pojawiają się inne klawisze, zamiast klawisza 'q' jest 'a' i inne
    A skąd system operacyjny ma wiedzieć coś nakleił na klawiszu? Może
    zmień sobie układ klawiatury w wystemie (lub wywal całkowicie definicję
    codepage, jeśli to dos) i zobacz wtedy.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-03-28 09:08:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    John Smith wrote:
    > Może WY coś macie...

    http://webpages.charter.net/krumsick/

    I nie szukaj rozwiązań w hardware.

  • 4. Data: 2010-03-28 09:53:09
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > http://webpages.charter.net/krumsick/
    >
    > I nie szukaj rozwiązań w hardware.

    W sumie masz rację, zawsze można klawiaturę przemapować
    Chyba że kolega chce aby też w BIOS klawisze były prawidłowo przypisane.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2010-03-28 13:30:24
    Od: "John Smith" <s...@m...com>

    > W sumie masz rację, zawsze można klawiaturę
    > przemapować
    > Chyba że kolega chce aby też w BIOS klawisze były
    > prawidłowo przypisane.

    Nie dopisalem, ale widze że to ważne. Tak, w bios też
    chce by klawisze były widoczne. Problem w tym, że ta
    klawiatura nie dość, że francuska to jeszcze jakaś
    niedorobiona, bo strzałki są pozamieniane i kilka
    klawiszy nie ma przypisanego znaku. Szukam, więc
    programatora z poziomu firmware by na nowo zrobić mapę
    klawiszy.
    BTW dzieki za odzew

  • 6. Data: 2010-03-28 17:30:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    John Smith wrote:
    > Tak, w bios też chce by klawisze
    > były widoczne.

    Po co ? Piszesz w nim elaboraty ? Czy potrzebujesz strzałki + enter ?