    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Program który pokaże aktualne pobór mocy przez PC/Serwer
    Date: Wed, 25 Jul 2012 21:48:05 +0200

    W dniu 2012-07-25 19:55, Artur Dębski pisze:
    > Znacie może jakiś fajny programik pokazujący w czasie rzeczywistym
    > pobór mocy przez PC/Sewer?
    Programik to na grupie o swoim systemie operacyjnym może?

    > Mam już elektroniczny licznik kilowatogodzin wraz z wskażnikiem
    > aktualego poboru mocy przez maszynę - taki prosty za kilkadziesiąt złotych
    > wtykany w gniazdko 220V i do niego podłącza się badane urządzenie jednak
    > jest jeden problem - nie zbadam w ten sposób poboru mocy na oddalonych maszynach.
    Czyli widzisz że potrzebujesz do tego 2 rzeczy - sprzętu mierzącego oraz
    ewentualnego oprogramowania.

    Jeśli nie znajdziesz (a pewnie będzie ciężko i niezbyt tanio) takiego
    miernika jak masz, ale z wyjściem jakimś "do PC" to zostają ci inne
    rozwiązania:
    - w zasilanie 230v wpięty miernik energii elektrycznej, elektroniczny -
    praktycznie wszystkie posiadają wyjście "impulsowe" (izolowane
    galwanicznie, typu otwarty kolektor/wyjście transoptora, wytrzymujące te
    10V bez problemu) dające 1000imp/kWh czyli każdy impuls to 1Wh zużyta.
    Wystarczy zliczać impulsy _jakimś_ softem itd.
    - zasilać sprzęt z mądrzejszego UPSa, np APC Smart, który już podłączony
    do PC (przez USB lub rs232, zależnie jakiego upsa wybierzesz) podaje
    aktualne parametry sieci (napięcie, częstotliwość, pobierana moc,
    pozostały czas pracy itd). Soft apcupsd + mrtg (dostępne na chyba
    wszystkie systemy op.) i masz sprawę załatwioną.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173