  • Data: 2010-09-20 20:24:30
    Temat: Re: Program do rozpoznawania twarzy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jerry1111 napisał:

    > W zaleznosci co w sejfie, ale glowe tez da rade uciac. Trzeba byc
    > zwyrodnialcem n! zeby to zrobic, ale nie jest niemozliwe (tylko mi
    > nie mowcie, ze sa algorytmy rozpoznawajace wyraz twarzy, w zwiazku
    > z czym eksponat musi byc odpowiednio 'swiezy') ;-)

    Tak właśnie powiemy -- że nie tylko wyraz twarzy, ale jeszcze jego
    dynamika. Ruszać się musi. Podobnie zresztą z odciskami palców.
    Tu też zdjęcie na papierze nie zastąpi elastycznego opuszka. Ponadto
    w skanerach linii papilarnych często nie wystarczy przyłożyć palec.
    Nieraz trzeba jeszcze obrócić w lewo i w prawo, w sumie o blisko 180°.
    W związku z tym nie tak łatwo uzyskać materiał do sfałszowania, na
    przykład ze szklanki czy płyty wyrzucanej do kosza.

    Teraz mi się przypomniało, że jak kilka lat temu byłem w hamerykańskiej
    ambasadzie po wizę, to konsul zajrzał w moje papiery i zamiast zadawać
    zwyczajne w takich razach (niezbyt mądre) pytania, zaczął pomstować
    na skanery jakie im zamontowano.

    --
    Jarek