eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingProgram cosinusowej transformaty FourieraRe: Program cosinusowej transformaty Fouriera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Date: Sat, 12 Mar 2011 17:32:59 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 73
    Message-ID: <ilg77v$qur$1@news.onet.pl>
    References: <d...@t...googlegroups.com>
    <a...@p...googlegroups.com>
    <f...@4...com> <il2ugs$6p0$1@news.onet.pl>
    <i...@4...com>
    <8...@4...net> <il3c6c$uma$1@news.onet.pl>
    <n...@4...com> <il66tb$vbt$1@news.onet.pl>
    <il7eud$jo2$1@news.onet.pl> <il8c6g$17h$1@news.onet.pl>
    <ild456$tta$1@news.onet.pl> <ildsgv$jlr$1@news.onet.pl>
    <a...@n...gazeta.pl>
    <ilfklq$qp5$1@news.onet.pl> <ilg4ct$gse$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-74-40-231.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1299947583 27611 89.74.40.231 (12 Mar 2011 16:33:03 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 12 Mar 2011 16:33:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.9.1.16)
    Gecko/20101125 Thunderbird/3.0.11
    In-Reply-To: <ilg4ct$gse$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:189329
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-03-12 16:44, Andrzej Jarzabek wrote:
    >>>> b) Jest obiektowy albo nie, jak kto woli.
    >>> To jest raczej wada.
    >> Dlaczego?
    > W skrócie: bo do nauki programowania obiektowego lepszy jest język tylko
    > obiektowy, a do nieobiektowego - w ogóle nie obiektowy.

    Ale C++ jest porzadnie obiektowy, porządnie nieobiektowy i troche
    funkcyjny jak na jezyki klamrowe.

    >> Jesli chcesz pokazać bebechy - zaleta. Jesli nie chcesz - zaleta.
    > Jeśli się chce pokazać bebechy, to jaką zaletą jest, że pozwala "jak się
    > chce albo nie"?

    Zamiast w języku 1 opisywać częsc problemów a w języku 2 inną część
    można wszystko pokazac w jednym oszczędzając czas i klarując rozwiązania.

    >> A kto mowi o programowaniu funkcyjnym w C++? Ja mówie że jak trzeba to
    >> też da się.
    > To, że coś "da się" nie jest zaletą, jeśli chodzi o walory dydaktyczne.

    Nie zgadzam się. Część typowych problemów algorytmicznych wygodnie jest
    rozwiązywać funkcyjnie. Ale tylko część. Stosowanie na siłę języka
    funkcyjnego tylko po to bo połowa problemu jest funcyjna jest po prostu
    niezrozumiałe i mało sensowne.

    > Ale są języki, z którymi łatwiej. Nikt nie proponuje Pascala do nauki
    > programowania funkcyjnego.

    Ja też nie. W przeciwienstwie jednak do twardogłowych widze że typowe
    zagadnienia projektowania/programowania są rozmyte pomiedzy funkcyjnośc,
    obiektowość i strukturalność. W Pascalu i paru innych jezykach o ściśle
    nakiewanym celu musisz naginać naturanle rozwiązania w kierunku czegoś
    konkretnego. W C++ w sortowaniu mogę sobie napisać strukturalny sorter
    przyjmujący obiekty który przyjmie lambdę do komparacji. To jest
    naturalne i oczywiste. Dlaczego mam się męczyć z "łatwiejszym sporobem
    programowania"?

    > Z językami bez ogromnego wsparcia też może czerpać wiedzę. Jeśli nie
    > może czerpać gotowców, to raczej zaleta tych języków.

    Nie. To wygląda inaczej: "Heniek, poszukaj na necie jakiegoś quick sorta
    do pascala". "ok". "O k.... nie działa, ale gówno, napiszmy bąbelkowo i
    h...". Algorytm był inny ale cytat autentyczny z całkiem sporej firmy
    robiącej całkiem spore rzeczy. I dotyczył kryptografii.

    > Standardowy Pascal jest chyba dość przenośny?

    Standardowy Pascal to średniowiecze. A Delphi nie dość że nieprzenośne
    to jeszcze nie wiadomo czyje i czy w ogóle ktoś mysli o supporcie poza
    Windowsem na poważnie. Język który z definicji jest ograniczony do
    niszowych "systemów operacyjnych do oglądania facebooka" jest mało
    rozsądnym wyborem na przyszłość, więc skazany na zapomnienie po
    pierwszym roku nauki.

    > Nie chodzi o pokazywanie cech języka, tylko na czym np. polega lista
    > dwukierunkowa. Zrobienie tego na konkretnym przykładzie jest ok.

    - Panie Profesorze, a jak by tu można bylo zrobić real?
    - Napisać na nowo dla real!

    > No ale zauważ, że dydaktyka właśnie polega na tym, że uczysz kogoś bez
    > wiedzy i obeznania. I że tę wiedzę się nabywa w określonej kolejności.

    Dlatego najlepiej nauczyć operatora koparki kopania rowu łyżką. Co
    prawda nie przyda mu się to w praktyce, ale machania pod odpowiednim
    kątem się nauczy, nie?

    >> Złośliwy. Osoby ktore przechodziły "kursy" pascala na uczelniach w pl
    >> zapewne będą to rozumialy.
    > Ja przechodziłem, ale nie mam pojęcia o czym mówisz.

    Gratuluje wykładowców.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: